Door middel van conversie attributie kun je een bron toewijzen aan een (online) conversie. Hierdoor kun je ook de waarde van een externe link, zoekwoord of advertentie bepalen. Wil jij weten hoe je conversie attributie in kunt zetten en ben je benieuwd naar de nieuwste ontwikkelingen? Je leest het in deze blog!
Google Analytics inzetten voor jouw website en/of webshop is van essentieel belang. Het betreft een tool van Google waarmee je alle benodigde statistieken kunt inzien van jouw platform. Google Analytics kent vele opties, één van deze opties is Google Analytics Doelen. Helaas laten veel websites het na om doelen in te stellen. Deze instelling is echter noodzakelijk om te bepalen of jouw campagne's en/of resultaten goed zijn.
Google Display Netwerk (ook wel GDN genoemd) is een verzameling websites waarop betaalde online advertenties worden weergegeven. Via dit netwerk kun je als adverteerder ongeveer 90% van alle Nederlandse internet gebruikers bereiken. Door middel van gerichte advertenties voor specifieke doelgroepen bepaal je zelf wie jouw advertentie wél en niet te zien krijgen. Zowel kleine als hele grote websites (zoals YouTube, Gmail, etc) zijn bij dit Google netwerk aangesloten. Benieuwd wat je allemaal kunt met Google Display Netwerk én wat het bereik van je advertentie is? Ik leg het je stap voor stap uit in deze blog.
Je krijgt een 404-pagina te zien. Irritant! Blijkbaar heb je de foute URL opgezocht of ben je fout doorverwezen. In dit artikel lees je wat een 404 pagina is en hoe het je, als websitehouder, helpt om de bezoeker te voorzien van een optimale gebruikerservaring.
Je website tijdelijk uit de lucht, je product tijdelijk niet op voorraad: een 302 redirect kan een oplossing zijn! In de vorige zin lees je een paar keer de term 'tijdelijk': een 302 redirect is namelijk een tijdelijke oplossing om je bezoekers naar een andere pagina te leiden. Wat een 302 redirect is en waarom je het inzet?  Dit en meer lees je in deze blog.
Op 1 april 2019 ben ik gestart als SEO specialist bij mark@ing. In het onderstaande artikel leg ik uit wat mijn beweegredenen zijn om te starten bij mark@ing en vertel ik meer over mezelf. 
Je hebt ze vast wel eens gezien: advertenties op videoplatform YouTube. De eerst associatie is vaak: irritant. In deze blog leg ik je uit wat adverteren via YouTube is, wat de mogelijkheden zijn en hoe je ervoor kan zorgen dat jouw advertenties niet als ‘irritant’ worden ervaren.
Een cookie is een stukje code wat door je browser onthouden wordt nadat je een website hebt bezocht. Door middel van een cookie kunnen bepaalde gegevens onthouden worden bij je volgende websitebezoek en kan de eigenaar van de website bezoeken analyseren en advertenties afstemmen op de interesse van de bezoeker. Wil jij weten welke soorten cookies er zijn en hoe je deze kunt bekijken en verwijderen? Dit en meer lees je in deze blog!
UTM staat voor "Urchin Tracking Module". Door middel van een UTM-tag kun je een label aan een url hangen. Hierdoor kun je in Google Analytics extra informatie vinden over de herkomst van de link. Er zijn 5 verschillende UTM-tags met allemaal een eigen doel. Ook geven we je in deze blog tips over hoe je UTM-tags het beste in kunt zetten. Wil jij meer weten over wat een UTM-tag precies is, waar je de resultaten terug kunt zien en hoe je de UTM-tag het beste kunt gebruiken? Lees dan snel verder!
Robots.txt is een tekstbestand wat instructies bevat voor crawlers. Crawlers zijn bots die informatie doorspitten op websites door middel van zoekmachines zoals Google. Daarnaast indexeren crawlers de pagina's van je website voor hun database van zoekresultaten. In robots.txt kun je hier aanwijzingen voor geven. Waarom is het zo belangrijk om robots.txt te gebruiken en hoe werkt het precies? Je leest het in dit artikel!