Waarschijnlijk kom je het op je eigen social media kanalen regelmatig tegen; ekende personen met veel volgers die producten op zo’n manier promoten dat het lijkt alsof ze deze producten zelf gekocht hebben en gebruiken. Echter is dit vaak niet het geval. Maar hoe werkt influencer marketing precies en wat kan het opleveren voor je bedrijf? Dit en meer lees je in dit artikel!
Remarketing (of retargeting) is een methode om bezoekers die eerder op je website zijn geweest (en niet hebben geconverteerd) opnieuw te benaderen. Remarketing kan via verschillende kanalen worden uitgevoerd om op die manier gerichte advertenties te tonen.
Vanaf juni 2019 start er een nieuwe medewerker bij mark@ing: Wouter van Zelst. Benieuwd naar wat Wouter bij ons gaat doen? Lees dan snel verder!
Je hebt er misschien al eens van gehoord: Artificial Intelligence (afgekort: AI). Omdat AI zijn intrede doet in de online marketing en dus ook in e-mailmarketing leg ik je graag uit wat AI voor e-mailmarketing kan betekenen. In deze blog lees je voorbeelden en geef ik je concreet aan hoe jij kan starten met Artificial Intelligence voor e-mail.
Door middel van conversie attributie kun je een bron toewijzen aan een (online) conversie. Hierdoor kun je ook de waarde van een externe link, zoekwoord of advertentie bepalen. Wil jij weten hoe je conversie attributie in kunt zetten en ben je benieuwd naar de nieuwste ontwikkelingen? Je leest het in deze blog!
Google Analytics inzetten voor jouw website en/of webshop is van essentieel belang. Het betreft een tool van Google waarmee je alle benodigde statistieken kunt inzien van jouw platform. Google Analytics kent vele opties, één van deze opties is Google Analytics Doelen. Helaas laten veel websites het na om doelen in te stellen. Deze instelling is echter noodzakelijk om te bepalen of jouw campagne's en/of resultaten goed zijn.
Google Display Netwerk (ook wel GDN genoemd) is een verzameling websites waarop betaalde online advertenties worden weergegeven. Via dit netwerk kun je als adverteerder ongeveer 90% van alle Nederlandse internet gebruikers bereiken. Door middel van gerichte advertenties voor specifieke doelgroepen bepaal je zelf wie jouw advertentie wél en niet te zien krijgen. Zowel kleine als hele grote websites (zoals YouTube, Gmail, etc) zijn bij dit Google netwerk aangesloten. Benieuwd wat je allemaal kunt met Google Display Netwerk én wat het bereik van je advertentie is? Ik leg het je stap voor stap uit in deze blog.
Je krijgt een 404-pagina te zien. Irritant! Blijkbaar heb je de foute URL opgezocht of ben je fout doorverwezen. In dit artikel lees je wat een 404 pagina is en hoe het je, als websitehouder, helpt om de bezoeker te voorzien van een optimale gebruikerservaring.
Je website tijdelijk uit de lucht, je product tijdelijk niet op voorraad: een 302 redirect kan een oplossing zijn! In de vorige zin lees je een paar keer de term 'tijdelijk': een 302 redirect is namelijk een tijdelijke oplossing om je bezoekers naar een andere pagina te leiden. Wat een 302 redirect is en waarom je het inzet?  Dit en meer lees je in deze blog.
Op 1 april 2019 ben ik gestart als SEO specialist bij mark@ing. In het onderstaande artikel leg ik uit wat mijn beweegredenen zijn om te starten bij mark@ing en vertel ik meer over mezelf.