Videomarketing speelt een steeds prominentere rol binnen online marketing. Het is een vereiste wanneer je jouw product, website, webwinkel en/of dienst wilt promoten. In dit artikel leggen we uit hoe je het beste videomarketing kunt inzetten voor jouw platform.
Je plaatst regelmatig iets op al je social media platformen en reageert zo nu en dan. Je plant verschillende berichten in, maar hebt geen idee waarvoor deze berichten eigenlijk bedoeld zijn. Je krijgt het gevoel dat het succes van social media niet voor jou is weggelegd. Ben jij bij deze fase aangekomen? Treur niet! In dit artikel geven we je verschillende tips over hoe je de social media strategie van je bedrijf kunt verbeteren.
Veel retailers liggen momenteel in de spagaat: gaan ze alleen door met fysieke verkoop van hun producten en doen waar ze goed in zijn, of maken ze de overstap naar een (wellicht nog onbekende) wereld op het gebied van online marketing? Een webshop beginnen is een lastige keuze en gaat niet over een nacht ijs. In het afgelopen jaar heb ik een project mogen begeleiden van een klant van ons die de keuze heeft gemaakt om over te stappen op een webshop. In dit artikel neem ik je graag mee in het traject: waar hangt de beslissing van af en waar moet je rekening mee houden? Lees verder om erachter te komen welke opties je hebt.
Je ziet en hoort het tegenwoordig steeds vaker voorbij komen: artificial intelligence (AI), of in het Nederlands: kunstmatige intelligentie (KI). Zonder dat we het doorhebben maken we er iedere dag weer gebruik van. Zo helpt kunstmatige intelligentie ons in het lezen van mails, het berekenen van routes en in het beantwoorden van vragen via zoekmachines. Voor steeds meer toepassingen wordt gebruik gemaakt van kunstmatige intelligentie. Maar wat is artificial intelligence nu precies en hoe heeft dit impact op ons dagelijks leven? En nog belangrijker: hoe kun je het gebruik van artificial intelligence toepassen op het gebied van online marketing? Dit en meer lees je in dit artikel!
Waarschijnlijk kom je het op je eigen social media kanalen regelmatig tegen; erkende personen met veel volgers die producten op zo’n manier promoten dat het lijkt alsof ze deze producten zelf gekocht hebben en gebruiken. Echter is dit vaak niet het geval. Maar hoe werkt influencer marketing precies en wat kan het opleveren voor je bedrijf? Dit en meer lees je in dit artikel!
Remarketing (of retargeting) is een methode om bezoekers die eerder op je website zijn geweest (en niet hebben geconverteerd) opnieuw te benaderen. Remarketing kan via verschillende kanalen worden uitgevoerd om op die manier gerichte advertenties te tonen.
Vanaf juni 2019 start er een nieuwe medewerker bij mark@ing: Wouter van Zelst. Benieuwd naar wat Wouter bij ons gaat doen? Lees dan snel verder!
Je hebt er misschien al eens van gehoord: Artificial Intelligence (afgekort: AI). Omdat AI zijn intrede doet in de online marketing en dus ook in e-mailmarketing leg ik je graag uit wat AI voor e-mailmarketing kan betekenen. In deze blog lees je voorbeelden en geef ik je concreet aan hoe jij kan starten met Artificial Intelligence voor e-mail.
Door middel van conversie attributie kun je een bron toewijzen aan een (online) conversie. Hierdoor kun je ook de waarde van een externe link, zoekwoord of advertentie bepalen. Wil jij weten hoe je conversie attributie in kunt zetten en ben je benieuwd naar de nieuwste ontwikkelingen? Je leest het in deze blog!
Google Analytics inzetten voor jouw website en/of webshop is van essentieel belang. Het betreft een tool van Google waarmee je alle benodigde statistieken kunt inzien van jouw platform. Google Analytics kent vele opties, één van deze opties is Google Analytics Doelen. Helaas laten veel websites het na om doelen in te stellen. Deze instelling is echter noodzakelijk om te bepalen of jouw campagne's en/of resultaten goed zijn.