03 jul Meeloopdag bij mark@ing

Naar aanleiding van gastcolleges die verzorgd zijn op Avans Hogeschool door collega's Menzo & Jody, kregen we vervolgens de vraag van één van de studenten om een dag mee te lopen bij ons op kantoor. Na afloop van deze meeloopdag hebben we haar gevraagd deze dag vanuit haar oogpunt te beschijven. Lees hier hoe studente Amanda Deen deze meeloopdag heeft beleefd.
Lees meer

26 jun Digitale strategie deel 1

Digitale strategie: een onmisbaar onderdeel in de business van tegenwoordig? Er kan gemakkelijk geld uitgegeven worden aan verschillende middelen om meer bezoek te genereren naar je webshop. Denk aan een mooi event, een campagne of uitingen via social media. Wanneer je vervolgens geen opvolging geeft aan deze acties, zijn je inspanningen zonde van je tijd en geld. Regelmatig zie ik dit als junior online marketeer voorbij komen, bedrijven die denken in middelen in plaats van doelstellingen. Zo snel mogelijk gebruik willen maken van een middel zonder het voornaamste doel voor ogen te houden. Kijk maar eens naar het grote geheel. Is jouw website of webshop wel echt goed bezig? Of lijkt dat maar zo? In dit artikel leg ik je het nu van een digitale strategie uit en vertel ik je waar je rekening mee moet houden.
Lees meer

19 jun Wat is redirect mapping?

URL’s van websites kunnen heel makkelijk veranderd worden, bijvoorbeeld wanneer een website wordt vernieuwd en de indeling wordt veranderd. Voor gebruikers is het eigenlijk onzichtbaar wat er allemaal binnen de server gebeurt wanneer er URL's veranderd worden. Redirect mapping zorgt ervoor dat er een verband wordt gelegd tussen de oude link en de nieuwe, vervangende link. Wil je het aantal posities dat je verliest binnen een zoekmachine minimaliseren en wil je weten waarop je moet letten? Lees dan dit artikel over redirect mapping.
Lees meer

12 jun Wat is het verschil tussen lead nurturing en lead scoring?

Lead nurturing en lead scoring, inbound marketing of marketing automation: termen die steeds vaker opduiken en wat volgens velen “de toekomst” is. Maar wat houden deze fancy termen precies in en op welke manier zorg je ervoor dat een prospect (lead) daadwerkelijk een klant wordt? In dit artikel neem ik je mee in deze hypewoorden én leg ik je uit waarom je vanuit de klant moet redeneren en niet vanuit het bedrijf.
Lees meer

06 jun Nieuwe wetgeving email

E-mail en marketing automation zijn middelen om meer traffic of conversie te regelen binnen je webshop. Zo kan je deze middelen bijvoorbeeld gebruiken om meer naamsbekendheid te genereren, een nieuwe campagne te lanceren of loyaliteit creëren met je maandelijkse nieuwsbrief. In een eerder artikel ‘e-mailmarketing: wat mag wel en wat mag niet?’ heb ik al uitgelegd dat je niet zomaar iedereen mag mailen. Vanaf 2018 gaat het één en ander veranderen en wordt het benaderen van je potentiële klanten strenger vanwege een nieuwe e-mailwetgeving. Wat deze wet precies inhoudt en hoe je een boete ontloopt door je aan de regels te houden, lees je in dit artikel over de nieuwe wetgeving email.
Lees meer

22 mei Virtual Reality event

Afgelopen week heeft mark@ing samen met InMotionVR, Majoor Makelaars, MaxServ en YellowSite een Virtual Reality event verzorgd. Tijdens deze dag kwamen geïnteresseerden met hun eigen ogen ervaren hoe het is om in een compleet andere virtuele wereld te zijn. Omdat wij zelf ook nog maar weinig ervaring hebben met Virtual Reality is er gekozen om het eerst intern te ervaren samen met MaxServ en YellowSite. Hier merkte wij zelf al dat het een technische ontwikkeling is dat je echt moet ervaren voordat je er een oordeel over kan hebben. Het is eigenlijk zo bizar dat het heel lastig is om uit te leggen aan iemand die het niet heeft meegemaakt. Maar ik ga het toch proberen.
Lees meer

15 mei Review: webshop vakbeurs

De webshop vakbeurs werd op 4 mei voor de eerste keer gehouden in België en wij waren daarbij. Niet als exposant of spreker maar gewoon één van de 3000 bezoekers die er op deze twee dagen rondlopen. Voor mij persoonlijk het eerste digital event wat ik mee maak. Samen met mijn collega Jody zijn wij naar de beurs gegaan om onze kennis bij te houden met de rest van de digitale wereld en daarnaast ook de verschillen tussen de denkwijze van Nederland en België te zien. En dat is echt wel duidelijk geworden!
Lees meer