Lead nurturing en lead scoring, inbound marketing of marketing automation: termen die steeds vaker opduiken en wat volgens velen “de toekomst” is. Maar wat houden deze fancy termen precies in en op welke manier zorg je ervoor dat een prospect (lead) daadwerkelijk een klant wordt? In dit artikel neem ik je mee in deze hypewoorden én leg ik je uit waarom je vanuit de klant moet redeneren en niet vanuit het bedrijf.
E-mail en marketing automation zijn middelen om meer traffic of conversie te regelen binnen je webshop. Zo kan je deze middelen bijvoorbeeld gebruiken om meer naamsbekendheid te genereren, een nieuwe campagne te lanceren of loyaliteit creëren met je maandelijkse nieuwsbrief. In een eerder artikel ‘e-mailmarketing: wat mag wel en wat mag niet?’ heb ik al uitgelegd dat je niet zomaar iedereen mag mailen. Vanaf 2018 gaat het één en ander veranderen en wordt het benaderen van je potentiële klanten strenger vanwege een nieuwe e-mailwetgeving. Wat deze wet precies inhoudt en hoe je een boete ontloopt door je aan de regels te houden, lees je in dit artikel over de nieuwe wetgeving email.
Afgelopen week heeft mark@ing samen met InMotionVR, Majoor Makelaars, MaxServ en YellowSite een Virtual Reality event verzorgd. Tijdens deze dag kwamen geïnteresseerden met hun eigen ogen ervaren hoe het is om in een compleet andere virtuele wereld te zijn. Omdat wij zelf ook nog maar weinig ervaring hebben met Virtual Reality is er gekozen om het eerst intern te ervaren samen met MaxServ en YellowSite. Hier merkte wij zelf al dat het een technische ontwikkeling is dat je echt moet ervaren voordat je er een oordeel over kan hebben. Het is eigenlijk zo bizar dat het heel lastig is om uit te leggen aan iemand die het niet heeft meegemaakt. Maar ik ga het toch proberen.
De webshop vakbeurs werd op 4 mei voor de eerste keer gehouden in België en wij waren daarbij. Niet als exposant of spreker maar gewoon één van de 3000 bezoekers die er op deze twee dagen rondlopen. Voor mij persoonlijk het eerste digital event wat ik mee maak. Samen met mijn collega Jody zijn wij naar de beurs gegaan om onze kennis bij te houden met de rest van de digitale wereld en daarnaast ook de verschillen tussen de denkwijze van Nederland en België te zien. En dat is echt wel duidelijk geworden!
E-mail automation programma’s zijn bijna niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Maar het ene programma is het andere niet. Het is dan ook van belang om duidelijk in beeld te hebben wat je met een programma kan bereiken om een goede keuze te kunnen maken. Zit jij er aan te denken om met SharpSpring of MailChimp te gaan werken of over te stappen op één van deze twee? Dan zit je hier goed! In deze blog vertellen we je alles over deze 2 marketing automation tools en wat de overeenkomsten en verschillen zijn.
Virtual reality: seeing is believing! Het kan je op geen enkele manier ontgaan zijn, want je ziet het tenslotte overal. Virtual Reality is er en gaat ook niet meer weg. Er zijn nog veel sceptici als het gaat om het nut van Virtual Reality. Eerlijk gezegd was ik dat ook na mijn eerste ervaring met de Samsung Gear VR. Pas toen ik bij een vriend van mij de HTC Vive en de Oculus Rift had ervaren wist ik dat dit een revolutie zou gaan veroorzaken. Deze revolutie is zich momenteel in ontwikkeling en het is nog onduidelijk wat de toekomst gaat brengen, maar duidelijk is wel dat VR ons dagelijkse leven drastisch zal hebben veranderd in 2025. Wat is virtual reality dan precies? Dat leg ik je uit in de volgende alinea!
Starten met Google AdWords is een goede stap als je meer bezoekers naar je website wilt leiden. Hoe start je een goede Google AdWords-campagne? Lees in dit stappenplan hoe je met een goede Google AdWords-campagne potentiële klanten kan verleiden.
We zijn aangekomen bij stap 4 in de reeks over conversie optimalisatie. Inmiddels ben je al aardig bekend met het begrip conversie optimalisatie en wellicht heb je zelf al een aantal obstakels ontdekt binnen je webshop waarmee je aan de slag kan gaan. Ben je nog niet bekend met conversie optimalisatie? Dan raad ik je allereerst aan om het algemene artikel over conversie optimalisatie en vervolgens de daarop volgende artikelen te lezen.
Hoe krijg je jouw website nu gestructureerd op een hoge positie in Google? In deze blog leg ik in 7 stappen uit hoe je SEO optimalisatie het beste aan kan pakken en zo dus geen omzet mis zal lopen. Lees hier snel verder om het 7 stappenplan met SEO tips te doorlopen!