Je kan het niet gemist hebben: PokémonGo! De razendpopulaire app heeft nu al meer gebruikers dan Tinder via Android en het aantal dagelijkse gebruikers komt in de buurt van dat van Twitter. mark@ing nam de proef op de som: hoe groot is Pokemon Go nou eigenlijk in de eigen omgeving?
Een eerste indruk maak je ook online maar één keer. Klinkt logisch he? Toch merk ik dat veel websites de eerste kennismaking van de bezoeker met jouw website onderschatten. Steeds meer bezoekers komen via de mobiele telefoon voor het eerst in aanraking met jouw website. Is de mobiele landingspagina niet op orde of voldoet de webpagina niet aan de verwachtingen van de bezoeker dan is je potentiële klant vertrokken. Op zijn zachtst gezegd een gemiste kans.
Hoewel wij ons als online marketeers niet inhoudelijk bezighouden met de bouw van websites, geven we jou als lezer wel handvatten om het juiste CMS te kiezen. De keuze van je CMS is namelijk de basis van je digitale strategie. Naast een aantal criteria die we hieronder toelichten, zoomen we met name in op de mogelijkheden met betrekking tot zoekmachine optimalisatie en conversie optimalisatie. In dit artikel vergelijken we WordPress vs. TYPO3.
In ons voorgaande artikel over de Mobile geddon hebben we het belang van een mobielvriendelijke website uitgelegd. Wanneer je website mobielonvriendelijk is, zal je hoogstwaarschijnlijk dalen in de zoekresultaten van Google. Google hecht waarde aan een optimale beleving voor de bezoeker. Daarnaast nemen mobiele apparaten de overhand bij het zoekgedrag op internet. Lees het artikel Mobiele website vs. App direct om erachter te komen wanneer welk middel het beste kan worden ingezet! 
Bij het lanceren van een nieuwe website wil je niet dat de rankingspositie van de oude pagina’s verloren gaan. Bij een website migratie is het doel de impact van ranking verlies na migratie tot het minimum te beperken. Wijziging van de URL’s van pagina’s kunnen impact hebben op de ranking van pagina’s in de zoekresultaten. Wanneer de pagina’s onder een nieuwe URL worden geplaatst, is het belangrijk dat het verlies van ranking in de zoekresultaten wordt beperkt.
Lees ook deel drie. Toevallig had ik het laatst op Facebook: ik was aan het scrollen door mijn tijdlijn en zag een interessant artikel. Toen ik erop klikte kwam ik op een totáál andere pagina die niet aansloot bij wat ik verwachte. Waarschijnlijk wilde het betreffende bedrijf mij verleiden om te klikken, maar het enige wat ik dacht was; wegwezen!
Ben je werkzaam voor een goed doel en wil je online meer zichtbaarheid? Lees dan snel verder! Indien je in aanmerking komt voor Google Grants ontvang je $ 10.000,- advertentietegoed per maand, helemaal gratis!
Voor streekomroepen is het een roerige tijd. Eind maart dit jaar presenteerde Stichting Nederlandse Lokale Publieke Omroepen (NLPO) een nieuwe mediawet om het aantal streekomroepen in Nederland drastisch terug te dringen. De reden: meer subsidie per omroep waardoor de kwaliteit van de overgebleven omroepen wordt verhoogd. Momenteel zijn er ruim 250 omroepen aanwezig, dit wil de NLPO terugdringen naar 62. [1] 
Lees hier het eerste deel van deze serie! Social media is vluchtig en leent zich steeds meer als middel voor webcare. Je moet als bedrijf er klaar voor zijn om goed om te gaan met zowel negatieve als positieve reacties. Sommige bedrijven willen de slechte recensies in de doofpot stoppen door ze te verwijderen. De enige die je daarmee voor de gek houdt ben je zelf, de bezoeker voelt zich niet serieus genomen en deze bezoeker krijg je nooit meer terug.