Wellicht ben je bekend met MBTI: de Myer Briggs Type Indicator. MBTI is een model dat persoonlijkheden classificeert in 4 gedragstypen. Deze gedragstypen zijn gedefinieerd als de humanistische bezoeker, de spontane bezoeker, de methodische bezoeker en de competitieve bezoeker. Wellicht weet je al wat meer van MBTI af, zo niet dan raad ik je aan eerst het artikel te lezen over MBTI in het algemeen. In dit artikel gaan we dieper in op het gedrag en praktijkvoorbeelden van de competitieve bezoeker.
In onze reeks over de verschillende MBTI typen gaan we dieper in op de 4 voorkeuren. Wanneer je ons eerdere artikel over MBTI hebt gelezen weet je wellicht al dat dit een model is om persoonlijkheden te classificeren. Deze persoonstypen zijn gemakkelijk te identificeren en hebben ieder hun typische kenmerken. De 4 typen zijn onderverdeeld in de humanistische bezoeker, de spontane bezoeker, de methodische bezoeker en de competitieve bezoeker. Vandaag vertel ik je meer over het MBTI-type de spontane bezoeker.
Wellicht heb je afgelopen weekend je AdWords account geopend en zag je een aantal meldingen en wijzigingen in je account. Heb je geen AdWords, óf ben je niet bekend met deze nieuwe update? Lees dan snel verder! Deze wijziging zorgt er namelijk voor dat je click through rate (CTR) -en dus het aantal bezoekers naar je website- wordt verhoogd!
Heb je een webshop? Blijf dan zeker even lezen! Wellicht komt dit artikel goed van pas om de omzet van je webshop te verhogen. Wil je je omzet verhogen van je webshop, maar weet je niet hoe je dit moet aanpakken? Wellicht dat dit artikel over MBTI: “De humanistische bezoeker” je daarbij helpt.
De app heeft al meer downloads dan de Tinder app, is ongeveer gelijk aan het dagelijks gebruik van Twitter, in 2 dagen zijn de aandelen met 25% gestegen… we hebben het natuurlijk over de Pokémon GO app! De kans is groot dat de app ook al op jouw telefoon staat terwijl deze officieel nog niet eens in Nederland beschikbaar is. Genoeg gebruikers en voorpaginanieuws: hoe ga je hierop in als ondernemer, online marketingmanager of brand manager?
Je kan het niet gemist hebben: PokémonGo! De razendpopulaire app heeft nu al meer gebruikers dan Tinder via Android en het aantal dagelijkse gebruikers komt in de buurt van dat van Twitter. mark@ing nam de proef op de som: hoe groot is Pokemon Go nou eigenlijk in de eigen omgeving?
Een eerste indruk maak je ook online maar één keer. Klinkt logisch he? Toch merk ik dat veel websites de eerste kennismaking van de bezoeker met jouw website onderschatten. Steeds meer bezoekers komen via de mobiele telefoon voor het eerst in aanraking met jouw website. Is de mobiele landingspagina niet op orde of voldoet de webpagina niet aan de verwachtingen van de bezoeker dan is je potentiële klant vertrokken. Op zijn zachtst gezegd een gemiste kans.
Hoewel wij ons als online marketeers niet inhoudelijk bezighouden met de bouw van websites, geven we jou als lezer wel handvatten om het juiste CMS te kiezen. De keuze van je CMS is namelijk de basis van je digitale strategie. Naast een aantal criteria die we hieronder toelichten, zoomen we met name in op de mogelijkheden met betrekking tot zoekmachine optimalisatie en conversie optimalisatie. In dit artikel vergelijken we WordPress vs. TYPO3.
In ons voorgaande artikel over de Mobile geddon hebben we het belang van een mobielvriendelijke website uitgelegd. Wanneer je website mobielonvriendelijk is, zal je hoogstwaarschijnlijk dalen in de zoekresultaten van Google. Google hecht waarde aan een optimale beleving voor de bezoeker. Daarnaast nemen mobiele apparaten de overhand bij het zoekgedrag op internet. Lees het artikel Mobiele website vs. App direct om erachter te komen wanneer welk middel het beste kan worden ingezet! 
Bij het lanceren van een nieuwe website wil je niet dat de rankingspositie van de oude pagina’s verloren gaan. Bij een website migratie is het doel de impact van ranking verlies na migratie tot het minimum te beperken. Wijziging van de URL’s van pagina’s kunnen impact hebben op de ranking van pagina’s in de zoekresultaten. Wanneer de pagina’s onder een nieuwe URL worden geplaatst, is het belangrijk dat het verlies van ranking in de zoekresultaten wordt beperkt.