Smartphones zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Maar liefst 81% van alle Nederlanders bezit een smartphone. De razend-populaire dienst WhatsApp is vaak te vinden op de smartphones. Hoewel je bij sociale media misschien eerder aan Facebook of Twitter denkt, blijkt WhatsApp het belangrijkste sociale medium te zijn in Nederland. WhatsApp telt in Nederland maar liefst 9,8 miljoen gebruikers. Ter vergelijking: Facebook heeft 9,6 miljoen gebruikers in Nederland.
Iedere (online) marketeer is op zoek naar interactie met zijn of haar klanten. Maar hoe genereer je nou interactie met je doelgroep? In dit artikel ga ik in op een relatief nieuwe mogelijkheid om in contact te komen met je potentiële en huidige klanten via social media: Twitter polls.

Groot aanbod aan lezingen Helaas is het onmogelijk om alle lezingen bij te wonen, vandaar dat wij een selectie hebben gemaakt. De locaties/secties waar de lezingen werden gehouden waren Keynote A, Keynote B, Betaaloplossingen, Big Data, Logistiek & Klantcontact, Marketing A, Marketing B, Technologie A, Technologie...

Wanneer je op een website navigeert, wil je in sommige gevallen weten waar de desbetreffende pagina zich bevindt in de website. Breadcrumbs, ook wel letterlijk vertaald ‘broodkruimels’, kunnen ervoor zorgen dat het pad waarin je je bevindt op de website inzichtelijk is. Vandaar ook de naam 'broodkruimel-pad'.
De toename van gebruikers op internet neemt ieder jaar toe. Bijna iedereen die je kent is wel aanwezig op één of meerdere social media platformen en steeds meer aankopen worden via internet gedaan. In 2015 kocht maar liefst 77% van alle Nederlanders (boven de 12 jaar) iets via internet. Bedrijven maken hier gretig gebruik van, omdat online niet alleen gemakkelijk data vergaard wordt, ook het gedrag van bezoekers is eenvoudiger in kaart te brengen dan via offline kanalen.
In een eerder blog hebben we al geschreven over de mobile geddon update en welk effect dit heeft op mobielonvriendelijke websites binnen de zoekresultaten van Google. Google voert jaarlijks honderden (kleine) updates door om de algoritmes binnen de zoekmachine te verbeteren. Wellicht heb je al eerder gehoord van grote updates zoals de Panda en Penguin update.
Dagen worden korter, de kerstboom is weer opgetuigd en de gezellige dagen die in het teken staan van familie, warmte en saamhorigheid staan weer voor de deur. Dit betekent ook dat bijna het eerste jaar voor mark@ing erop zit! Een jaar waarin we 2 nieuwe collega's hebben mogen verwelkomen, we hebben mogen bijdragen aan projecten en ook voor 2016 staan er weer een aantal uitdagende projecten op de planning. Zonder onze klanten hebben we dit natuurlijk nooit kunnen realiseren en daar zijn we ze dan ook meer dan dankbaar voor.
De Myer-Briggs Type Indicator, wat ook wel wordt afgekort tot MBTI, is een model dat persoonlijkheden van mensen classificeert. Dit model toont voorkeuren in gedrag, het toetst geen kennis of vaardigheden. Het model kent 16 persoonlijkheidstypes, welke worden onderverdeeld in 4 voorkeuren. Omdat het hier om voorkeuren draait, is het belangrijk te weten dat er géén slechte of goede types zijn.
Online marketeers en websites zijn als een schaatser en zijn schaatsen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met een goede website bereik je de vooraf gestelde online doelstellingen. Maar wat zijn nu eigenlijk de vereisten van een goede website en wie bepaalt wat goed is? Een usability onderzoek is dé tool om antwoorden te geven op deze vragen en een laatste zet richting het lanceren van je website te geven. In deze blog geef ik je 5 concrete tips waar een usability onderzoek aan dient te voldoen.
Hoewel 2015 nog niet is afgelopen, zijn online marketeers al druk bezig met de trends voor 2016. Zoals je wellicht wel weet zijn (SEO) trends en ontwikkelingen in de online marketing voorbij zodra je 2x met je ogen hebt geknipperd, er bovenop zitten is daarom een must. Om ervoor te zorgen dat jij als bedrijf of (online) marketeer de boot niet mist, zetten we de belangrijkste punten voor je op een rijtje.