Wellicht heb je weleens van een CMS gehoord, wat de afkorting voor Content Mangement System is. Met dit systeem kan je eenvoudig websites beheren. Je hoeft geen webbouwer te zijn om afbeeldingen en teksten toe te voegen of aan te passen in een CMS. Er zijn vele soorten CMS-systemen zoals Joomla, TYPO3 en Drupal. Dit blog wijten we echter aan het populairste CMS: WordPress.
Bij de uitvoering van een contentstrategie kan het interessant zijn om te bloggen. Het voornaamste doel van bloggen is het delen van kennis met je volgers, welke relevant is voor ze. Dit kan nieuws uit de branche zijn of tips voor je klanten. Dit laatste doen wij ook met deze blog: wij geven tips over hoe je zo effectief mogelijk je blog kan schrijven.
Wanneer je een AdWords campagne opstart, wil je er zeker van zijn dat je investeringen genoeg waard zijn. Met deze 7 tips zorgen we dat je het maximale uit je budget haalt.
Om een autoriteit te worden op internet, is het belangrijk om erkend te worden. Je kunt zelf wel verkondigen over hoe goed je bedrijf is, maar als anderen dat voor je doen is het nog beter. Recencies of klantreviews kunnen daarom erg waardevol zijn voor je bedrijf. Een andere manier om erkenning te krijgen, is door een keurmerk te ontvangen. In dit artikel behandel ik verschillende soorten keurmerken, de vereisten ervan en noem ik voorbeelden uit de praktijk.
Een sterk onderschat onderdeel binnen online marketing is webcare. Consumenten gebruiken steeds vaker social media om zowel positieve als negatieve reacties over jouw bedrijf te uiten. Veel bedrijven zien dit als een gevaar, er zijn echter prachtige voorbeelden hoe een goede reactie van de webcare afdeling een positieve bijdrage geeft aan je imago. In deze blog geven we naast goede en minder goede voorbeelden ook handvatten hoe je met heel eenvoudige tips van webcare een feestje kan maken! 
Google Analytics instellen? Met deze 5 basisinstellingen zorg je ervoor dat je meer inzicht verkrijgt uit Google Analytics. In dit artikel geven we je 5 tips om Google Analytics juist in te stellen. Google Analytics is een gratis tool van Google die je veel inzichten over je bezoekers geeft. In dit blogartikel leggen we uit welke instellingen noodzakelijk zijn om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van Google Analytics.
Grofweg kan je het verbeteren van je vindbaarheid opdelen in organisch en betaald verkeer. Om organisch beter gevonden te worden, zijn 3 punten belangrijk: content, linkbuilding en juiste techniek van de website. Om hier meer over de leren verwijzen we je door naar dit artikel over SEO.
Zijn mijn social media-inspanningen de moeite waard? Leest de doelgroep mijn blogs? Zijn de conversies op mijn website verhoogd door de advertenties die ik heb ingezet? Dit is slechts een greep uit de vragen die je jezelf kunt stellen bij de inzet van online marketing. Het voordeel van online marketing is dat het veel gemakkelijker te meten is dan offline inspanningen: De weg op het internet door de bezoeker is eenvoudig te achterhalen. We kunnen daarom ook niet vaak genoeg zeggen dat het belangrijk is om je inspanningen te meten; alleen op die manier weet je of je investeringen daadwerkelijk de moeite waard zijn.
Hoe groter je bereik is, hoe beter dat je wordt gevonden. In onze artikelen schrijven we dan ook vaak dat het verspreiden van content en het uitwisselen van links een goede toevoeging kan zijn voor je vindbaarheid.