Waarom wij vanochtend aan de taart zaten? mark@ing heeft iets te vieren: we zijn door Google beloond met de Google Partner badge! Hierdoor behoren we tot een selecte groep online marketing bureaus die door Google gecertificeerd zijn. We zijn uiteraard enorm trots op de Google Partner badge en delen dit succes graag met onze klanten! In deze blog lees je wat de voordelen voor jou als bedrijf zijn.
Afgelopen weekend heeft Google aangekondigd dat er wijzigingen zullen plaatsvinden in de lay-out van de zoekresultaten. In de huidige lay-out is het nog het geval dat er 3 advertenties in de linkerkolom worden weergegeven en de overige, relevante advertenties worden in de rechterkolom weergegeven.
Wanneer je een nieuwe website maakt, zijn er veel keuzes die gemaakt moeten worden. Hoe uitgebreid moet de website worden? Op welk CMS wil ik mijn website laten draaien? Wat is het doel van de website? Hoe zorg ik ervoor dat mijn behaalde posities niet verdwijnen? Welke partij ga ik inschakelen voor de bouw? Zomaar een greep uit keuzes die je je moet afvragen vóórdat de bouw van de website start. Veel mensen gaan ná de bouw van de website pas nadenken hoe bezoekers naar de website worden getrokken en daar gaan converteren. In dit artikel leggen we je uit waarom je dit al zou moeten afvragen alvorens je start met de bouw van de website.
Smartphones zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Maar liefst 81% van alle Nederlanders bezit een smartphone. De razend-populaire dienst WhatsApp is vaak te vinden op de smartphones. Hoewel je bij sociale media misschien eerder aan Facebook of Twitter denkt, blijkt WhatsApp het belangrijkste sociale medium te zijn in Nederland. WhatsApp telt in Nederland maar liefst 9,8 miljoen gebruikers. Ter vergelijking: Facebook heeft 9,6 miljoen gebruikers in Nederland.
Iedere (online) marketeer is op zoek naar interactie met zijn of haar klanten. Maar hoe genereer je nou interactie met je doelgroep? In dit artikel ga ik in op een relatief nieuwe mogelijkheid om in contact te komen met je potentiële en huidige klanten via social media: Twitter polls.

Groot aanbod aan lezingen Helaas is het onmogelijk om alle lezingen bij te wonen, vandaar dat wij een selectie hebben gemaakt. De locaties/secties waar de lezingen werden gehouden waren Keynote A, Keynote B, Betaaloplossingen, Big Data, Logistiek & Klantcontact, Marketing A, Marketing B, Technologie A, Technologie...

Wanneer je op een website navigeert, wil je in sommige gevallen weten waar de desbetreffende pagina zich bevindt in de website. Breadcrumbs, ook wel letterlijk vertaald ‘broodkruimels’, kunnen ervoor zorgen dat het pad waarin je je bevindt op de website inzichtelijk is. Vandaar ook de naam 'broodkruimel-pad'.
De toename van gebruikers op internet neemt ieder jaar toe. Bijna iedereen die je kent is wel aanwezig op één of meerdere social media platformen en steeds meer aankopen worden via internet gedaan. In 2015 kocht maar liefst 77% van alle Nederlanders (boven de 12 jaar) iets via internet. Bedrijven maken hier gretig gebruik van, omdat online niet alleen gemakkelijk data vergaard wordt, ook het gedrag van bezoekers is eenvoudiger in kaart te brengen dan via offline kanalen.
In een eerder blog hebben we al geschreven over de mobile geddon update en welk effect dit heeft op mobielonvriendelijke websites binnen de zoekresultaten van Google. Google voert jaarlijks honderden (kleine) updates door om de algoritmes binnen de zoekmachine te verbeteren. Wellicht heb je al eerder gehoord van grote updates zoals de Panda en Penguin update.
Dagen worden korter, de kerstboom is weer opgetuigd en de gezellige dagen die in het teken staan van familie, warmte en saamhorigheid staan weer voor de deur. Dit betekent ook dat bijna het eerste jaar voor mark@ing erop zit! Een jaar waarin we 2 nieuwe collega's hebben mogen verwelkomen, we hebben mogen bijdragen aan projecten en ook voor 2016 staan er weer een aantal uitdagende projecten op de planning. Zonder onze klanten hebben we dit natuurlijk nooit kunnen realiseren en daar zijn we ze dan ook meer dan dankbaar voor.