We schrijven regelmatig over het belang van vindbaarheid op internet en welke factoren belangrijk zijn om rekening mee te houden. We kunnen ons voorstellen dat het voor lezers lastig is om hier doorheen te kunnen kijken. Om het de lezer gemakkelijker te maken geven wij inzicht in succesverhalen van bedrijven welke zijn mogelijk gemaakt door SEO.
Het vorige artikel over Google Adwords ging over het gebruik ervan en er werden tips gegeven om zo effectief mogelijk te richten op de doelgroep en tips waardoor het zoekresultaat meer opvalt. In dit artikel gaan we dieper in op manieren om de conversie te verhogen van een Adwords campagne.
Adwords kan een effectieve manier zijn om je doelgroep te bereiken, afhankelijk van je doel. In een eerder blog hebben we een stappenplan gemaakt wanneer je met Adwords wil starten. Wanneer je een campagne hebt aangemaakt, wil je natuurlijk ook dat je vervolgens de code kan meten.
Uit blogs en andere websites blijkt dat contentmarketing erg belangrijk is. Niet zo gek natuurlijk: het levert een betere vindbaarheid op en is daarnaast een goedkope manier ten opzichte van adverteren. In dit artikel gaan we het hebben over de soorten content die gedeeld kunnen worden.
Wanneer je denkt aan het uploaden van video’s op internet is hoogstwaarschijnlijk Youtube het eerste dat je te binnen schiet. Youtube is opgericht in 2005 en heeft 800 miljoen unieke bezoekers per dag. Het is wereldwijd enorm bekend en iedere minuut wordt er 72 uur(!) aan videomateriaal per minuut geupload. Als bedrijf kan het nuttig zijn om content toe te voegen aan je website in de vorm van video’s. Hoewel Youtube een uitgesproken keuze lijkt te zijn voor het uploaden van je content, is het wellicht toch een idee om verder te kijken dan dit kanaal.
In een vorig artikel hebben we besproken hoe er kan worden omgegaan met meertalige websites. Een van de opties was het inschakelen van een vertaalbureau. Dit bureau zorgt er dan voor dat de content juist vertaald wordt zodat deze beschikbaar is voor een variant van de originele website. Het proces van A tot Z via een vertaalbureau wordt in dit blog besproken.
Als onderdeel van je content strategie, waarover we al eerder hebben geschreven, kan je social media marketing toepassen. De social media platforms schieten als paddenstoelen uit de digitale grond. Als organisatie kan je er daarom tegenwoordig niet meer onderuit om naast een website actief te zijn op social media. De vraag is alleen of je op een juiste manier gebruik maakt van jouw social media strategie. 
Wanneer je een nieuwe website gaat ontwikkelen zijn een aantal keuzes belangrijk. Grofweg kan dit worden opgedeeld in 2 vragen; welke functionaliteiten dient je website te hebben (wat moet je ermee kunnen?) en hoe gaat het design van de website eruit zien? Het is belangrijk dat de keuzes ergens op gebaseerd worden, het is belangrijk dat de website doet waarvoor deze in het leven is geroepen en dat deze gebruiksvriendelijk is voor de bezoeker van de website.
Google is constant bezig met het optimaliseren van haar zoekmachine om het gebruikersgemak voor de bezoeker te vergroten. Volgens Google zit de toekomst van search in het voorspellen van de zoekopdracht van de gebruiker. Een voorbeeld is de Google Knowledge Graph.