De Myer-Briggs Type Indicator, wat ook wel wordt afgekort tot MBTI, is een model dat persoonlijkheden van mensen classificeert. Dit model toont voorkeuren in gedrag, het toetst geen kennis of vaardigheden. Het model kent 16 persoonlijkheidstypes, welke worden onderverdeeld in 4 voorkeuren. Omdat het hier om voorkeuren draait, is het belangrijk te weten dat er géén slechte of goede types zijn.
Online marketeers en websites zijn als een schaatser en zijn schaatsen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met een goede website bereik je de vooraf gestelde online doelstellingen. Maar wat zijn nu eigenlijk de vereisten van een goede website en wie bepaalt wat goed is? Een usability onderzoek is dé tool om antwoorden te geven op deze vragen en een laatste zet richting het lanceren van je website te geven. In deze blog geef ik je 5 concrete tips waar een usability onderzoek aan dient te voldoen.
Hoewel 2015 nog niet is afgelopen, zijn online marketeers al druk bezig met de trends voor 2016. Zoals je wellicht wel weet zijn (SEO) trends en ontwikkelingen in de online marketing voorbij zodra je 2x met je ogen hebt geknipperd, er bovenop zitten is daarom een must. Om ervoor te zorgen dat jij als bedrijf of (online) marketeer de boot niet mist, zetten we de belangrijkste punten voor je op een rijtje.
Wellicht heb je weleens van een CMS gehoord, wat de afkorting voor Content Mangement System is. Met dit systeem kan je eenvoudig websites beheren. Je hoeft geen webbouwer te zijn om afbeeldingen en teksten toe te voegen of aan te passen in een CMS. Er zijn vele soorten CMS-systemen zoals Joomla, TYPO3 en Drupal. Dit blog wijten we echter aan het populairste CMS: WordPress.
Bij de uitvoering van een contentstrategie kan het interessant zijn om te bloggen. Het voornaamste doel van bloggen is het delen van kennis met je volgers, welke relevant is voor ze. Dit kan nieuws uit de branche zijn of tips voor je klanten. Dit laatste doen wij ook met deze blog: wij geven tips over hoe je zo effectief mogelijk je blog kan schrijven.
Wanneer je een AdWords campagne opstart, wil je er zeker van zijn dat je investeringen genoeg waard zijn. Met deze 7 tips zorgen we dat je het maximale uit je budget haalt.
Om een autoriteit te worden op internet, is het belangrijk om erkend te worden. Je kunt zelf wel verkondigen over hoe goed je bedrijf is, maar als anderen dat voor je doen is het nog beter. Recencies of klantreviews kunnen daarom erg waardevol zijn voor je bedrijf. Een andere manier om erkenning te krijgen, is door een keurmerk te ontvangen. In dit artikel behandel ik verschillende soorten keurmerken, de vereisten ervan en noem ik voorbeelden uit de praktijk.
Een sterk onderschat onderdeel binnen online marketing is webcare. Consumenten gebruiken steeds vaker social media om zowel positieve als negatieve reacties over jouw bedrijf te uiten. Veel bedrijven zien dit als een gevaar, er zijn echter prachtige voorbeelden hoe een goede reactie van de webcare afdeling een positieve bijdrage geeft aan je imago. In deze blog geven we naast goede en minder goede voorbeelden ook handvatten hoe je met heel eenvoudige tips van webcare een feestje kan maken! 
Google Analytics instellen? Met deze 5 basisinstellingen zorg je ervoor dat je meer inzicht verkrijgt uit Google Analytics. In dit artikel geven we je 5 tips om Google Analytics juist in te stellen. Google Analytics is een gratis tool van Google die je veel inzichten over je bezoekers geeft. In dit blogartikel leggen we uit welke instellingen noodzakelijk zijn om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van Google Analytics.
Grofweg kan je het verbeteren van je vindbaarheid opdelen in organisch en betaald verkeer. Om organisch beter gevonden te worden, zijn 3 punten belangrijk: content, linkbuilding en juiste techniek van de website. Om hier meer over de leren verwijzen we je door naar dit artikel over SEO.