In de zomermaanden van 2014 is er in opdracht van Decartes Systems Group een kwalitatief onderzoek uitgevoerd onder verschillende retailers. Er is gesproken met supply chain –en e-commerce managers om te bekijken of alle neuzen dezelfde kant op staan met betrekking tot omnichannel, e-fulfilment en supply chain. Het doel van het onderzoek is een aanzet tot het optimaliseren van de logistieke processen binnen e-commerce.
Waarschijnlijk ziet iedere websitebezoeker ze regelmatig langskomen: Meldingen met de vraag of je cookies toestaat op de website. Cookies zorgen ervoor dat de desbetreffende website specifieke informatie krijgt van de bezoeker op de website. Op deze manier kan een website geoptimaliseerd worden en kan de bezoeker gerichter worden benaderd op internet.
In dit artikel bekijken we de mogelijkheden met betrekking tot een sticky (of fixed) navigation. Wat zijn de voor –en nadelen ervan en biedt het toegevoegde waarde? Maar allereerst zullen we uitleggen wat een sticky navigation precies inhoudt.
Je artikel kan nog zo sterk zijn, soms wordt het bericht gewoon niet gezien. De reden tot het schrijven van dit artikel is daarom ook om onze lezers inzicht te geven op welke manieren content effectief gedeeld kan worden. In dit artikel lees je hoe je ervoor zorgt dat jouw content wél onder de aandacht wordt gebracht. 
Wanneer je een website hebt met daarop bezoekers, wil je ook graag dat zij actie ondernemen en niet alleen je website bekijken. Iedere website of webshop heeft namelijk een doel: of dit nou een aankoop is of een contactmoment, dit worden ook wel conversies genoemd. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat je bezoekers overtuigd worden op je website? Dit noemen we ook wel conversie optimalisatie. Professor Robert Cialdini heeft 6 principes geformuleerd welke ervoor zorgen dat jouw website beter converteert. Wil je ook weten hoe jouw website beter kan converteren? Lees dan snel verder!
In mijn dagelijks werk krijg ik vaak de vraag van bedrijven en ondernemers wat zij als technische ‘’CMS/admin’’ (content management systeem) oplossing moeten kiezen voor hun website, webshop en/of webapplicatie. Deze vraag komt voort uit de grote variatie aan websitebouwers met eigen systemen en/of opensource (standaard of maatwerk) oplossingen.
Naast zoekmachine optimalisatie (SEO), is het ook mogelijk om te adverteren via Google Adwords (SEA). Er zijn verschillende redenen om te kiezen voor adverteren binnen Google. Het is allereerst belangrijk om concreet te maken waarom je wil adverteren via Adwords en wat je ermee wil bereiken. Voorbeelden van doelen zijn het creëren van meer naamsbekendheid, een hogere conversie of toename in omzet.
Zoekmachine marketing; wil je meer bezoekers naar je website, dan is het essentieel om hiermee aan de slag te gaan. In een eerder artikel hebben we het al gehad over zoekmachine optimalisatie: door ervoor te zorgen dat de pagina's binnen je website relevantie bieden voor je bezoekers zorg je voor een betere organische (onbetaalde) positie binnen de zoekmachines. In dit artikel gaan we echter in op de advertentiemogelijkheden binnen Google.
De Myer Briggs Type Indicator, verkort MBTI genoemd, is een manier om onderscheid te maken tussen verschillende bezoekers op je website. MBTI is een psychologische vragenlijst waarbij voorkeuren worden blootgelegd. Deze test bestaat uit 16 typen, welke worden ingedeeld in 4 soorten bezoekers. Iedere groep bezoekers bekijkt de website op een andere manier, en het is zaak om als websitebeheerder de website in te richten voor alle 4 de typen bezoekers. Hieronder beschrijven we de 4 typen bezoekers:
Zoals je misschien wel weet update Google regelmatig haar algoritmes. Zo’n 500 tot 600 keer per jaar betreffen dit slechts kleine updates. Echter zijn er af en toe grote Google updates van de uitbreiding van het algoritme, welke grote gevolgen hebben voor de zoekresultaten.