Zoekmachine marketing; wil je meer bezoekers naar je website, dan is het essentieel om hiermee aan de slag te gaan. In een eerder artikel hebben we het al gehad over zoekmachine optimalisatie: door ervoor te zorgen dat de pagina's binnen je website relevantie bieden voor je bezoekers zorg je voor een betere organische (onbetaalde) positie binnen de zoekmachines. In dit artikel gaan we echter in op de advertentiemogelijkheden binnen Google.
De Myer Briggs Type Indicator, verkort MBTI genoemd, is een manier om onderscheid te maken tussen verschillende bezoekers op je website. MBTI is een psychologische vragenlijst waarbij voorkeuren worden blootgelegd. Deze test bestaat uit 16 typen, welke worden ingedeeld in 4 soorten bezoekers. Iedere groep bezoekers bekijkt de website op een andere manier, en het is zaak om als websitebeheerder de website in te richten voor alle 4 de typen bezoekers. Hieronder beschrijven we de 4 typen bezoekers:
Zoals je misschien wel weet update Google regelmatig haar algoritmes. Zo’n 500 tot 600 keer per jaar betreffen dit slechts kleine updates. Echter zijn er af en toe grote Google updates van de uitbreiding van het algoritme, welke grote gevolgen hebben voor de zoekresultaten.
Linkbuilding betekent het (laten) genereren van inkomende links vanaf externe webpagina’s naar een bepaalde website. Het is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie: de positie van een pagina binnen de Google zoekresultaten wordt onder andere bepaald door de kwantiteit en/of kwaliteit van de externe links naar je website. Hoe je bovenaan in Google komt lees je overigens in dit artikel. Hoe je start met linkbuilding en op welke manier je op een natuurlijke manier links op kan bouwen? Lees hieronder verder.
Wellicht hebben de meeste lezers van dit blog wel eens gehoord van de term “SEO”. SEO staat voor “Search Engine Optimization”, wat “zoekmachine optimalisatie” betekent. SEO is een manier om binnen de onbetaalde (organische) zoekresultaten een goede positie te verkrijgen van zoekmachines zoals Google.
Met Rich Snippets boost je je zoekresultaten. Rich snippets zorgen voor een verrijking van je zoekresultaat waardoor je beter zichtbaar bent ten opzichte van je concurrent en daardoor beter de aandacht trekt. Lees snel verder als je erachter wilt komen wat rich snippets precies zijn en op welke manier jij een boost in je bezoekersaantallen kan genereren. 
Na multiple channel en cross channel is het tegenwoordig belangrijk voor bedrijven om zich bezig te houden met omnichannel. Waar het bij multiple –en cross channel draait om de verschillende kanalen, draait het bij omnichannel met name om de klant. De klant heeft bij een bedrijf of merk via alle kanalen dezelfde ervaring en heeft hiermee een diepe connectie. Daarnaast geven alle kanalen een bijdrage aan de beleving van de klant.
We zien het in de praktijk steeds vaker; bedrijven die groeien en gaan uitbreiden naar het buitenland. Wanneer je als bedrijf besluit om je producten te verkopen in het buitenland is het vaak wijs om een website te maken in de talen van de landen waarin je opereert, omdat je ook gevonden wilt worden in de desbetreffende landen op zoekwoorden. Omdat wij ook bij onze klanten deze problemen zien, kregen wij het vermoeden dat meer bedrijven hiermee worstelden. Vandaar dat we zijn gaan kijken welke mogelijkheden er zijn voor het vertalen van content op websites.
Omnichannel, ofwel de geëvolueerde variant van multichannel. De focus wordt verlegd naar een afgestemde ervaring voor de klant. Welk kanaal de klant ook gebruikt, computer, mobiele telefoon, de fysieke winkel of reclamemateriaal, de content én analyses van de klant dienen in deze gevallen op elkaar te zijn afgestemd. Merkbeleving over de verschillende kanalen moet volledig aan elkaar gelijk zijn en onderzoek naar de gedragingen van de klant houdt niet op aan de deur van de winkel of bij het verlaten van website.