Als onderdeel van je content strategie, waarover we al eerder hebben geschreven, kan je social media marketing toepassen. De social media platforms schieten als paddenstoelen uit de digitale grond. Als organisatie kan je er daarom tegenwoordig niet meer onderuit om naast een website actief te zijn op social media. De vraag is alleen of je op een juiste manier gebruik maakt van jouw social media strategie. 
Wanneer je een nieuwe website gaat ontwikkelen zijn een aantal keuzes belangrijk. Grofweg kan dit worden opgedeeld in 2 vragen; welke functionaliteiten dient je website te hebben (wat moet je ermee kunnen?) en hoe gaat het design van de website eruit zien? Het is belangrijk dat de keuzes ergens op gebaseerd worden, het is belangrijk dat de website doet waarvoor deze in het leven is geroepen en dat deze gebruiksvriendelijk is voor de bezoeker van de website.
Google is constant bezig met het optimaliseren van haar zoekmachine om het gebruikersgemak voor de bezoeker te vergroten. Volgens Google zit de toekomst van search in het voorspellen van de zoekopdracht van de gebruiker. Een voorbeeld is de Google Knowledge Graph.
In de zomermaanden van 2014 is er in opdracht van Decartes Systems Group een kwalitatief onderzoek uitgevoerd onder verschillende retailers. Er is gesproken met supply chain –en e-commerce managers om te bekijken of alle neuzen dezelfde kant op staan met betrekking tot omnichannel, e-fulfilment en supply chain. Het doel van het onderzoek is een aanzet tot het optimaliseren van de logistieke processen binnen e-commerce.
Waarschijnlijk ziet iedere websitebezoeker ze regelmatig langskomen: Meldingen met de vraag of je cookies toestaat op de website. Cookies zorgen ervoor dat de desbetreffende website specifieke informatie krijgt van de bezoeker op de website. Op deze manier kan een website geoptimaliseerd worden en kan de bezoeker gerichter worden benaderd op internet.
In dit artikel bekijken we de mogelijkheden met betrekking tot een sticky (of fixed) navigation. Wat zijn de voor –en nadelen ervan en biedt het toegevoegde waarde? Maar allereerst zullen we uitleggen wat een sticky navigation precies inhoudt.
Je artikel kan nog zo sterk zijn, soms wordt het bericht gewoon niet gezien. De reden tot het schrijven van dit artikel is daarom ook om onze lezers inzicht te geven op welke manieren content effectief gedeeld kan worden. In dit artikel lees je hoe je ervoor zorgt dat jouw content wél onder de aandacht wordt gebracht. 
Wanneer je een website hebt met daarop bezoekers, wil je ook graag dat zij actie ondernemen en niet alleen je website bekijken. Iedere website of webshop heeft namelijk een doel: of dit nou een aankoop is of een contactmoment, dit worden ook wel conversies genoemd. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat je bezoekers overtuigd worden op je website? Dit noemen we ook wel conversie optimalisatie. Professor Robert Cialdini heeft 6 principes geformuleerd welke ervoor zorgen dat jouw website beter converteert. Wil je ook weten hoe jouw website beter kan converteren? Lees dan snel verder!
In mijn dagelijks werk krijg ik vaak de vraag van bedrijven en ondernemers wat zij als technische ‘’CMS/admin’’ (content management systeem) oplossing moeten kiezen voor hun website, webshop en/of webapplicatie. Deze vraag komt voort uit de grote variatie aan websitebouwers met eigen systemen en/of opensource (standaard of maatwerk) oplossingen.
Naast zoekmachine optimalisatie (SEO), is het ook mogelijk om te adverteren via Google Adwords (SEA). Er zijn verschillende redenen om te kiezen voor adverteren binnen Google. Het is allereerst belangrijk om concreet te maken waarom je wil adverteren via Adwords en wat je ermee wil bereiken. Voorbeelden van doelen zijn het creëren van meer naamsbekendheid, een hogere conversie of toename in omzet.