Na multiple channel en cross channel is het tegenwoordig belangrijk voor bedrijven om zich bezig te houden met omnichannel. Waar het bij multiple –en cross channel draait om de verschillende kanalen, draait het bij omnichannel met name om de klant. De klant heeft bij een bedrijf of merk via alle kanalen dezelfde ervaring en heeft hiermee een diepe connectie. Daarnaast geven alle kanalen een bijdrage aan de beleving van de klant.
We zien het in de praktijk steeds vaker; bedrijven die groeien en gaan uitbreiden naar het buitenland. Wanneer je als bedrijf besluit om je producten te verkopen in het buitenland is het vaak wijs om een website te maken in de talen van de landen waarin je opereert, omdat je ook gevonden wilt worden in de desbetreffende landen op zoekwoorden. Omdat wij ook bij onze klanten deze problemen zien, kregen wij het vermoeden dat meer bedrijven hiermee worstelden. Vandaar dat we zijn gaan kijken welke mogelijkheden er zijn voor het vertalen van content op websites.
Omnichannel, ofwel de geëvolueerde variant van multichannel. De focus wordt verlegd naar een afgestemde ervaring voor de klant. Welk kanaal de klant ook gebruikt, computer, mobiele telefoon, de fysieke winkel of reclamemateriaal, de content én analyses van de klant dienen in deze gevallen op elkaar te zijn afgestemd. Merkbeleving over de verschillende kanalen moet volledig aan elkaar gelijk zijn en onderzoek naar de gedragingen van de klant houdt niet op aan de deur van de winkel of bij het verlaten van website.