Big data is de benaming voor een zeer grote set aan gegevens die dagelijks binnen komen. Die gegevens, ook wel data genoemd, verschillen sterk in vorm. Zo kun je denken aan cijfers, maar ook audio, tekst of video vallen onder de noemer data. De hoeveelheid data die wordt verzameld, groeit ieder jaar. In zo'n grote hoop aan data kun je je voorstellen dat het belangrijk is om orde in de chaos te scheppen. Waar kan big data voor gebruikt worden? En wat zijn de voordelen en risico's bij het analyseren van deze data? Dit en meer lees je in dit artikel.
Vanaf 28 januari 2019 hebben wij er een nieuwe afstudeer stagiaire bij; Nienke Jansen. Wij hebben Nienke gevraagd wat haar de komende periode bezig gaat houden bij ons. Ben jij benieuwd wie Nienke is en wat ze gaat doen? Lees dan snel verder!
Wanneer je regelmatig onze social media pagina's in de gaten houdt dan kan je er bijna niet omheen: we zijn volop bezig met het geven van verschillende online marketing trainingen. En dat heeft afgelopen jaar zijn vruchten afgeworpen. Hoe? Dat lees je verderop in dit artikel.
In deze blog leg ik je uit wat een sitemap precies is, welke type sitemaps er zijn en waarom een XML-sitemap een goede manier is om je site te laten indexeren in Google. Lees snel verder voor meer informatie over een sitemap
SSL is de afkorting van de Engelse term Secure Socket Layer. Een SSL certificaat is een encryptie-protocol dat wordt toegepast op de verbinding tussen de bezoeker en de website. Hierdoor worden gegevens die ingevuld worden op een website veilig verzonden. Hoe kun je dit zien of een website dit heeft en waarom een SSL certicaat belangrijk is lees je in dit artikel.
Vanaf januari 2019 start er een nieuwe medewerkster bij Mark@ing: Selma van Gils. Benieuwd hoe ze hier precies terecht is gekomen? Lees dan vooral verder!
Een conversiepercentage helpt je bij het optimaliseren van je webshop of website en daarmee te sturen naar meer online resultaat. Weten wat een conversiepercentage is en hoe je je successen goed meet? Je leest het in dit artikel!
Google Shopping wordt mogelijk gemaakt door twee platforms: Google Ads (voorheen Google AdWords) en Google Merchant Center. In het Google Merchant Center staat de productfeed, een lijst met jouw assortiment. In deze blog leg ik je uit wat Google Shopping is en hoe je het inzet.
Google Search console is een gratis dienst van Google dat je inzicht geeft de organische resultaten van je website. Zo kan je de aanwezigheid van je website en pagina’s in de index van Google bijhouden en controleren. Voorheen was Google Search Console Google webmastertools.