Een conversiepercentage helpt je bij het optimaliseren van je webshop of website en daarmee te sturen naar meer online resultaat. Weten wat een conversiepercentage is en hoe je je successen goed meet? Je leest het in dit artikel!
Google Shopping wordt mogelijk gemaakt door twee platforms: Google Ads (voorheen Google AdWords) en Google Merchant Center. In het Google Merchant Center staat de productfeed, een lijst met jouw assortiment. In deze blog leg ik je uit wat Google Shopping is en hoe je het inzet.
Google Search console is een gratis dienst van Google dat je inzicht geeft de organische resultaten van je website. Zo kan je de aanwezigheid van je website en pagina’s in de index van Google bijhouden en controleren. Voorheen was Google Search Console Google webmastertools.
Kennisontwikkeling; een begrip wat je de laatste tijd misschien regelmatig gehoord hebt. Sommige bedrijven steken er veel tijd in, maar dat doen lang niet alle bedrijven. Niet elk bedrijf wil er budget voor vrij maken omdat het niet direct geld oplevert. In deze blog leg ik je uit waarom kennisontwikkeling niet alleen belangrijk voor medewerkers is, maar ook waarom het meer oplevert dan je misschien denkt.
Google op ‘e-mailmarketing tips’ en je komt talloze tips tegen die jou aan meer omzet vanuit e-mailmarketing gaan helpen. Allemaal goede theoretische adviezen die ik ook vaak als basis voor verbetering gebruik. Maar de hamvraag is natuurlijk: wat werkt in de praktijk? Op deze vraag ga ik je in deze blog antwoord geven door mijn e-mail marketing tips met jou te delen waardoor jij meer omzet gaat behalen.
Een zoekwoorden onderzoek geeft inzicht in het zoekgedrag van je doelgroep binnen zoekmachines zoals Google. Een zoekwoorden onderzoek kan je gebruiken voor zowel je SEO- (zoekmachine optimalisatie) en SEA-strategie (zoekmachine adverteren). Door op de juiste termen gevonden te worden in zoekmachines op basis van de relevante content die je erover schrijft, kan je je bezoekersaantallen verhogen. In dit artikel lees je hoe je een zoekwoorden onderzoek uitvoert en hoe je er meer bezoekers mee genereert.
Jouw webshop scoort veel beter dan die van de concurrent.. toch? Je haalt er orders uit en krijgt in je omgeving complimenten over de vormgeving. Niets meer aan doen dus. Of toch wel? In dit artikel ga ik in op de mark@ing awards die vorig jaar zijn georganiseerd door markating.nl. We hebben meer dan 150 webshops geanalyseerd op basis van een aantal conversie optimalisatie obstakels, waarvan ik jou de belangrijkste inzichten ga geven. Lees snel verder in dit artikel om erachter te komen.

Wat is Google Analytics? Google Analytics is een gratis softwareprogramma van Google dat meer inzicht geeft in het gedrag op je website of webshop. Het geeft je inzicht in zowel het aantal bezoekers, waar ze vandaan komen, waar naartoe navigeren en wat het einddoel is. In dit...

Vanaf 27 augustus is er bij mark@ing een nieuwe stagiair actief; Tim Minnaard. Natuurlijk hebben wij gevraagd wat Tim gaat doen tijdens zijn periode bij ons. Vraag jij je af wie Tim is en wat hij gaat doen? Lees hieronder dan verder!