Wie met zijn of haar website hoger in de zoekresultaten van Google wilt komen, kan er eigenlijk niet omheen: linkbuilding. Ook anno 2017 is linkbuilding (letterlijk “linkopbouw”) nog steeds een van de belangrijkste methodes om je website(s) te optimaliseren voor zoekmachines. Wat is linkbuilding en wat zijn tegenwoordig hierbij de belangrijke aandachtspunten? In dit gastartikel van TIC online marketing delen we onze kennis en ervaringen!
Begin april was het team van mark@ing op uitnodiging van Google in Dublin. Het werd een onvergetelijke trip waarbij het nuttige met het aangename werd gecombineerd. Om jullie een kijkje bij ons in de keuken te geven onderstaand een kort verslag van onze avonturen in Dublin.
Usability is letterlijk vertaald als “gebruiksvriendelijkheid”. In een ideale wereld wordt iedere webshop of website optimaal ingericht voor de gebruiker. Een optimale inrichting houdt in dat de bezoeker geen obstakels ervaart tijdens het proces en met alle gemak een bestelling kan plaatsen. Vandaar dat ik in dit artikel verder in ga op de gebruiksvriendelijkheid van een webshop, ook wel de website (webshop) usability genoemd. Als conversie optimalisatiebureau zorgen wij er met name voor dat bezoekers beter converteren in een webshop (een hogere conversie behalen) waardoor webshops meer omzet behalen: het uiteindelijke doel van bijna iedere webshop.
Social media is niet meer weg te denken. Ook niet wanneer je een bedrijf hebt. Eigenlijk kom je hier niet onderuit. Wel is het belangrijk de juiste kanalen te kiezen voor je bedrijf. Wat past bij jouw bedrijf? Tevens kan social media zorgen voor meer verkeer naar je website, al is het niet direct conversieverhogend. In dit artikel belichten we de vier meest gebruikte social media kanalen en vertellen we hoe je erin te werk gaat, wanneer je het bedrijfsmatig wilt gaan toepassen. Ben je benieuwd hoe dit moet? Lees dan snel verder.
Hoe zou jij het vinden als je een actie ziet in een huis-aan-huisblad, maar je kijkt op de webshop en de aanbieding is helemaal niet te vinden. Dit zorgt voor een negatief perspectief tegenover het bedrijf. Dit kan ook voor jouw onderneming gebeuren. Lees daarom door!
Conversie optimalisatie is een constant proces om meer rendement te halen uit je inspanningen. De eerste stap in conversie optimalisatie is het analyseren van je data en met behulp van je data obstakels in je webshop achterhalen. Om vervolgens een aanpassing van een obstakel te testen kan een A/B test een waardevolle toevoeging zijn. In dit artikel leg ik uit wat A/B testing precies is, leg ik uit wanneer en hoe je het inzet en geef ik je tips om een succesvolle A/B test uit te voeren.
Sinds 3 juli heeft mark@ing er een nieuw gezicht bij: Simone van Breugel. Benieuwd waarin Simone ons gaat ondersteunen? Lees dan snel haar introductie.
E-mailmarketing is nog steeds de meest directe manier om in contact met klanten te komen. Immers worden e-mails direct naar de inbox van de klant gestuurd. Wanneer e-mails geopend worden, geniet de boodschap van volledige aandacht van de lezer. Klinkt goed. Hoewel, dan het moet eerst wel tot een opening komen.
Naar aanleiding van gastcolleges die verzorgd zijn op Avans Hogeschool door collega's Menzo & Jody, kregen we vervolgens de vraag van één van de studenten om een dag mee te lopen bij ons op kantoor. Na afloop van deze meeloopdag hebben we haar gevraagd deze dag vanuit haar oogpunt te beschijven. Lees hier hoe studente Amanda Deen deze meeloopdag heeft beleefd.
Digitale strategie: een onmisbaar onderdeel in de business van tegenwoordig? Er kan gemakkelijk geld uitgegeven worden aan verschillende middelen om meer bezoek te genereren naar je webshop. Denk aan een mooi event, een campagne of uitingen via social media. Wanneer je vervolgens geen opvolging geeft aan deze acties, zijn je inspanningen zonde van je tijd en geld. Regelmatig zie ik dit als junior online marketeer voorbij komen, bedrijven die denken in middelen in plaats van doelstellingen. Zo snel mogelijk gebruik willen maken van een middel zonder het voornaamste doel voor ogen te houden. Kijk maar eens naar het grote geheel. Is jouw website of webshop wel echt goed bezig? Of lijkt dat maar zo? In dit artikel leg ik je het nu van een digitale strategie uit en vertel ik je waar je rekening mee moet houden.