Conversie optimalisatie is een constant proces om meer rendement te halen uit je inspanningen. De eerste stap in conversie optimalisatie is het analyseren van je data en met behulp van je data obstakels in je webshop achterhalen. Om vervolgens een aanpassing van een obstakel te testen kan een A/B test een waardevolle toevoeging zijn. In dit artikel leg ik uit wat A/B testing precies is, leg ik uit wanneer en hoe je het inzet en geef ik je tips om een succesvolle A/B test uit te voeren.
Sinds 3 juli heeft mark@ing er een nieuw gezicht bij: Simone van Breugel. Benieuwd waarin Simone ons gaat ondersteunen? Lees dan snel haar introductie.
E-mailmarketing is nog steeds de meest directe manier om in contact met klanten te komen. Immers worden e-mails direct naar de inbox van de klant gestuurd. Wanneer e-mails geopend worden, geniet de boodschap van volledige aandacht van de lezer. Klinkt goed. Hoewel, dan het moet eerst wel tot een opening komen.
Naar aanleiding van gastcolleges die verzorgd zijn op Avans Hogeschool door collega's Menzo & Jody, kregen we vervolgens de vraag van één van de studenten om een dag mee te lopen bij ons op kantoor. Na afloop van deze meeloopdag hebben we haar gevraagd deze dag vanuit haar oogpunt te beschijven. Lees hier hoe studente Amanda Deen deze meeloopdag heeft beleefd.
Digitale strategie: een onmisbaar onderdeel in de business van tegenwoordig? Er kan gemakkelijk geld uitgegeven worden aan verschillende middelen om meer bezoek te genereren naar je webshop. Denk aan een mooi event, een campagne of uitingen via social media. Wanneer je vervolgens geen opvolging geeft aan deze acties, zijn je inspanningen zonde van je tijd en geld. Regelmatig zie ik dit als junior online marketeer voorbij komen, bedrijven die denken in middelen in plaats van doelstellingen. Zo snel mogelijk gebruik willen maken van een middel zonder het voornaamste doel voor ogen te houden. Kijk maar eens naar het grote geheel. Is jouw website of webshop wel echt goed bezig? Of lijkt dat maar zo? In dit artikel leg ik je het nu van een digitale strategie uit en vertel ik je waar je rekening mee moet houden.

Wat is redirect mapping?

Redirect mapping is het in kaart brengen van oude website URL's die naar nieuwe pagina's dienen te verwijzen, zodat de bezoeker naar de juiste pagina wordt geleid. Een redirect mapping wordt in de meeste gevallen via een htaccess bestand geüpload naar de root van je domein. Net als bij een fysieke adreswijziging, stel je de gebruiker op de hoogte van je 'verhuizing'.
Lead nurturing en lead scoring, inbound marketing of marketing automation: termen die steeds vaker opduiken en wat volgens velen “de toekomst” is. Maar wat houden deze fancy termen precies in en op welke manier zorg je ervoor dat een prospect (lead) daadwerkelijk een klant wordt? In dit artikel neem ik je mee in deze hypewoorden én leg ik je uit waarom je vanuit de klant moet redeneren en niet vanuit het bedrijf.
E-mail en marketing automation zijn middelen om meer traffic of conversie te regelen binnen je webshop. Zo kan je deze middelen bijvoorbeeld gebruiken om meer naamsbekendheid te genereren, een nieuwe campagne te lanceren of loyaliteit creëren met je maandelijkse nieuwsbrief. In een eerder artikel ‘e-mailmarketing: wat mag wel en wat mag niet?’ heb ik al uitgelegd dat je niet zomaar iedereen mag mailen. Vanaf 2018 gaat het één en ander veranderen en wordt het benaderen van je potentiële klanten strenger vanwege een nieuwe e-mailwetgeving. Wat deze wet precies inhoudt en hoe je een boete ontloopt door je aan de regels te houden, lees je in dit artikel over de nieuwe wetgeving email.
Afgelopen week heeft mark@ing samen met InMotionVR, Majoor Makelaars, MaxServ en YellowSite een Virtual Reality event verzorgd. Tijdens deze dag kwamen geïnteresseerden met hun eigen ogen ervaren hoe het is om in een compleet andere virtuele wereld te zijn. Omdat wij zelf ook nog maar weinig ervaring hebben met Virtual Reality is er gekozen om het eerst intern te ervaren samen met MaxServ en YellowSite. Hier merkte wij zelf al dat het een technische ontwikkeling is dat je echt moet ervaren voordat je er een oordeel over kan hebben. Het is eigenlijk zo bizar dat het heel lastig is om uit te leggen aan iemand die het niet heeft meegemaakt. Maar ik ga het toch proberen.
De webshop vakbeurs werd op 4 mei voor de eerste keer gehouden in België en wij waren daarbij. Niet als exposant of spreker maar gewoon één van de 3000 bezoekers die er op deze twee dagen rondlopen. Voor mij persoonlijk het eerste digital event wat ik mee maak. Samen met mijn collega Jody zijn wij naar de beurs gegaan om onze kennis bij te houden met de rest van de digitale wereld en daarnaast ook de verschillen tussen de denkwijze van Nederland en België te zien. En dat is echt wel duidelijk geworden!