e-mail marketing voor Justlease

Onze klant Profile Car & Tyreservice voert auto-onderhoud uit aan leaseauto’s van onder andere Justlease. Op tweewekelijkse basis werden Justlease-klanten, waarvan de auto toe was aan onderhoud, gebeld door een Profile medewerker. Met meer dan 250 telefoongesprekken per keer een (kosten)intensieve bezigheid. Daarnaast leverde de telefonische benadering van leaserijders ‘slechts’ 20% geplande afspraken op.

 

In samenwerking met Profile Zakelijk hebben we gezocht naar het verbeteren van dit proces. We hebben hiervoor een strategie opgezet die gestoeld is op de volgende 3 hoofdpunten:

  • Kostenbesparing door het proces zoveel als mogelijk te automatiseren. Daarnaast makkelijk schaalbaar bij uitbreiding aantal leaserijders wat op termijn ook een kostenbesparing oplevert.
  • Bijdrage in omzetverhoging voor Profile Zakelijk door het conversiepercentage te verhogen.
  • Verhoging van de klanttevredenheid: gemakkelijk en snel online een afspraak inplannen op een moment dat het voor de leaserijder uitkomt in plaats van gebeld worden op een ongelegen moment.

Doelstelling

Profile zakelijk wil de berijders van leasemaatschappij Justlease op tijd informeren over auto-onderhoud. Profile Zakelijk wil Justlease en haar klanten volledig ontzorgen waarbij leaserijders geïnformeerd worden als ze een onderhoudsafspraak in kunnen plannen. Om de leaserijder en de leasemaatschappij optimaal van dienst te zijn is een gepersonaliseerde en gesegmenteerde mail met informatie over het plannen van auto-onderhoud verstuurd.

Profile zakelijk
mailing-profile

Uitvoering

Om de leaserijders pro-actief én persoonlijk te attenderen op het naderende onderhoud, is er gekozen om de leaserijders per e-mail uit te nodigen. Als er binnen 7 dagen geen afspraak is ingepland ontvangen de leaserijders een herinneringsmail. Alle mails bevatten relevante data als de voornaam in de onderwerpsregel en het kenteken van de leaserijder in de mail. Na de eerste verzendingen zijn de resultaten achteraf geanalyseerd & geëvalueerd met Profile Zakelijk voor het vervolg.

Resultaat

Tweewekelijks worden voor Justlease de leaserijders aangeschreven die toe zijn aan auto-onderhoud. Doordat de database en het moment van verzending enorm relevant zijn en de boodschap hier volledig op aansluit, is er een extreem hoog openingspercentage gerealiseerd. Ruim 4 op de 5 (80,72%) van alle ontvangers heeft de e-mail geopend. Na verzending van de mail is door 57,11% een afspraak gemaakt voor auto-onderhoud!
Op alle KPI’s/doelen is een flinke stijging te zien, zowel in de absolute als in relatieve resultaten!

Online resultaten

Openratio0%

Percentage afspraken na verzending mail 0%

Meer informatie over deze case of over ons? Neem vrijblijvend contact op.

Verantwoordelijkheden mark@ing

✓ Projectmanagement

 

✓ Technische koppelingen leggen

 

✓Bouw e-mailcampagnes & schrijven e-mails

 

✓ Analyseren & evalueren

groene-pijl