Traffic generatie & e-commerce optimalisatie

Bij Opslagman.nl kun je een opslagruimte voor bijvoorbeeld meubel- of inboedelopslag huren. Opslagman.nl heeft meerdere locaties in de provincie Utrecht en onderscheidt zich door eenzelfde kwaliteit als andere aanbieders tegen een lagere prijs te bieden.
Opslagman.nl kwam bij mark@ing met de ambitie om als allereerste partij in Europa de mogelijkheid tot het online huren van opslagruimte te creëren. mark@ing sloeg een brug tussen websitebouwer Yellow Site, designer Daburo en online marketing specialist mark@ing en realiseerde deze doelstelling.

Online doelstellingen Opslagman.nl

Om de online doelstelling van Opslagman.nl te behalen heeft mark@ing geadviseerd om een nieuw e-commerce platform te lanceren. Nadat mark@ing wireframes heeft gemaakt voor de nieuwe opzet is er door Daburo een design gemaakt. Yellow Site heeft deze designs uiteindelijk vertaald naar een WordPress-webshop. Bij het ontwerp heeft mark@ing rekening gehouden met een SEO-vriendelijke opzet en goede usability van de nieuwe website.

Traffic

Het succesvol maken van de webshop begint bij het genereren van traffic. In eerste instantie is voor een Adwords-campagne binnen het zoeknetwerk van Google gekozen. Nadat de eerste klantdata inzichtelijk is gemaakt is er ook ingezet op remarketing. Op basis van de resultaten worden de Adwords-campagne periodiek geoptimaliseerd. Door te optimaliseren zijn de kosten per klik verlaagd en is het conversiepercentage verhoogd. Er komen nu bezoekers van hogere kwaliteit die sneller én tegen minder kosten converteren.

Homepagine Opslagman.nl
Conversie Opslagman.nl

Rapportage

Om de online resultaten van Opslagman.nl in kaart te brengen verstuurt mark@ing maandelijks een online rapportage naar alle klanten. Hierin worden de belangrijkste gegevens gepresenteerd. Uit de resultaten trekt mark@ing conclusies en uiteindelijk aanbevelingen. Vanuit deze insteek wordt maandelijks de voortgang bewaakt. Daarnaast worden de online mogelijkheden periodiek bekeken. Door het hanteren van deze werkwijze wordt de klant maandelijks handvatten aangereikt om op online vlak nog betere resultaten te bereiken.

Conversie-optimalisatie

Na optimalisatie van de Adwords-campagne binnen het zoeknetwerk zijn in overleg met de klant de mogelijkheden voor het verhogen van het conversiepercentage in kaart gebracht. Op advies van mark@ing is besloten om een remarketing-campagne op te zetten om zo bezoekers die geïnteresseerd zijn geraakt te laten converteren door bijvoorbeeld een speciale korting aan te bieden.

Bezoek Opslagman.nl
Laptop-opslagman-case

Meer informatie over deze case of over ons? Neem vrijblijvend contact op.

Verantwoordelijkheden mark@ing

✓ Contentmarketing

 

✓ SEO-optimalisatie

 

✓ Online rapportage en advies

 

✓ Zoekcampagne in het Adwords-netwerk

 

✓ Remarketing

groene-pijl