Vanwege het succes van deze case is deze opgenomen in het Handboek SEA!

Leadgeneratie & conversie-optimalisatie

Medio 2015 is mark@ing een samenwerking gestart met Vakantiehuiswinkel. Het online genereren van leads was de vraag vanuit Vakantiehuiswinkel. Om zowel de klant als het team van mark@ing te motiveren is afgesproken om een performance based samenwerking aan te gaan. Door het opzetten van deze constructie genereert mark@ing alleen inkomsten bij het realiseren van leads. Voor Vakantiehuiswinkel werden de werkzaamheden van mark@ing transparanter, inzichtelijker en makkelijker te verantwoorden.

Om de doelstelling te behalen zijn meerdere middelen onderzocht door mark@ing. Uiteindelijk is besloten om een Adwords-campagne binnen het zoeknetwerk in te zetten om zo gerichte zoekers te laten converteren. Meermaals per maand optimaliseert mark@ing de SEA-campagne om binnen het vooraf gestelde budget zoveel mogelijk kliks en conversies voor Vakantiehuiswinkel te realiseren.

Traffic

Leadgenererende campagnes starten altijd met het genereren van traffic. Met de SEA-campagne zijn bezoekers naar de landingspagina van Vakantiehuiswinkel geleid. Op basis van de resultaten is de Adwords-campagne periodiek geoptimaliseerd. Door te optimaliseren zijn de kosten per klik verlaagd en is het conversiepercentage verhoogd. Er komen nu bezoekers van hogere kwaliteit die sneller converteren.

Online doelstellingen

Op de website van Vakantiehuiswinkel.nl kun je als particulier, recreatieparkhouder of makelaar gratis je vakantiehuis, chalet, stacaravan of recreatiewoning verkopen. Maandelijks zoeken ruim 25.000 potentiële klanten op deze site naar een nieuw onderkomen en het aanbod is zeer divers. Van eenvoudig tot luxueus en van knus tot exclusief: voor elk budget hebben we geïnteresseerde bezoekers.

Online resultaten

Bezoekersstijging uit Google AdWords0%

Stijging aantal leads0%

Daling kosten per lead0%

logo-vakantiehuis

Rapportage

Om de online resultaten van Vakantiehuiswinkel in kaart te brengen verstuurt mark@ing maandelijks een online rapportage naar alle klanten. Hierin worden de belangrijkste gegevens gepresenteerd. Uit de resultaten trekt mark@ing conclusies en uiteindelijk aanbevelingen. Vanuit deze insteek wordt maandelijks de voortgang bewaakt. Daarnaast worden de online mogelijkheden periodiek bekeken. Door het hanteren van deze werkwijze wordt de klant maandelijks handvatten aangereikt om op online vlak nog betere resultaten te bereiken.

Conversie-optimalisatie

Na optimalisatie van de Adwords-campagne binnen het zoeknetwerk zijn in overleg met de klant de mogelijkheden voor het verhogen van het conversiepercentage in kaart gebracht. Op advies van mark@ing is besloten om een landingspagina te creëren en deze middels A/B-testing af te zetten tegen de huidige landingspagina. Na een maand bleek de B-pagina beduidend betere resultaten op te leveren: voor Vakantiehuiswinkel werd het dubbele aantal conversies gegenereerd tegen hetzelfde mediabudget! Wat de klant meer conversies oplevert tegen minder kosten.

tablet-vakantiehuiswinkel-a
mark@ing is kritisch dat iedere euro raak moet zijn. Periodiek is er bijsturing en krijg ik inzicht in de resultaten zowel op de ranking, als kosten en natuurlijk cost per lead. Super team. Bedankt.

-Carl Derks, Marketeer

Meer informatie over deze case of over ons? Neem vrijblijvend contact op.

Verantwoordelijkheden mark@ing

✓ A/B-testing

 

✓ Online rapportage en advies

 

✓ Zoekcampagne in het Adwords-netwerk

groene-pijl