Leadgeneratie & conversie-optimalisatie

Sinds augustus 2015 is WordPress-webbouwer Yellow Site opgericht die zich richt op het bouwen van kwalitatieve en betaalbare websites. Yellow Site is nog een relatief onbekende speler in de branche en de regio Waalwijk en heeft behoefte aan online zichtbaarheid. Yellow Site is samen met mark@ing de samenwerking aangegaan de online strategie vorm te geven en vervolgens naar een hoger niveau te tillen.

Online doelstellingen

Om ervoor te zorgen dat Yellow Site meer bereik krijgt in haar omgeving en een autoriteit wordt op het gebied van WordPress webbouwers, is er samen gekeken naar de middelen die hiervoor ingezet kunnen worden. Allereerst is de website SEO technisch goed opgezet, vervolgens is er invulling gegeven aan een AdWords-campagne binnen het zoeknetwerk.

Traffic

Omdat Yellow Site vanaf 0 is gestart, is het belangrijk om allereerst de basis goed te hebben staan. In samenspraak met mark@ing zijn er SEO vriendelijke teksten geschreven en zijn er speciale landingspagina’s ingericht. Vervolgens zijn de social mediakanalen bepaald waar de doelgroep van Yellow Site zich bevindt en is er een e-maildatabase opgebouwd om de doelgroep te kunnen voorzien van interessante content via e-mails.

Omdat Yellow Site een starter is in de branche, is naast SEO gekozen voor SEA. Om meer bereik te genereren in met name de regio Waalwijk, zijn er door mark@ing AdWords campagnes ingesteld. Aan de hand van de brandingcampagnes en advertenties die zich richten op de diensten van Yellow Site, worden leads gegenereerd via de contactformulieren en telefoonnummers op de website.

Conversie Opslagman.nl
yellowsite-tablet

Conversie-optimalisatie

Na enkele weken campagne voeren, bleek dat de conversies toenamen, terwijl de kosten verlaagd werden. Door constant te monitoren en analyseren door mark@ing bleek dat de investeringen zichzelf uitbetaalden. Daarnaast werd het bezoek op de pagina’s kwalitatiever van aard door langere paginabezoeken en lagere uitstappercentages.

Rapportage

In de eerste 4 weken vanaf de start van de AdWords campagne, is er wekelijks naar Yellow Site gerapporteerd en zijn er veel contactmomenten geweest om op deze manier misverstanden en mogelijke fouten te voorkomen en een heldere communicatie te hebben. Na 1 maand is er vervolgens afgesproken om maandelijks te rapporteren, omdat er inmiddels een stabiele constructie was bereikt. In deze rapportages worden niet alleen de AdWords inspanningen en resultaten gedocumenteerd, het verkeer via alle kanalen wordt hierin meegenomen. Op deze manier ziet de klant in één oogopslag de verhoudingen in de kanalen onderling en kan eenvoudig worden geprioriteerd op basis van kanalen.

rapportage-yellowsite
Dankzij mark@ing nemen de waardevolle leads in een stroomversnelling toe, waardoor Yellow Site meer klanten krijgt en zichzelf kan bewijzen als betrouwbare webbouwer in de markt

-Mark Verkerk, Account Manager

Meer informatie over deze case of over ons? Neem vrijblijvend contact op.

Verantwoordelijkheden mark@ing

Inrichten & optimaliseren landingspagina’s

 

Online rapportage en advies

 

Zoekcampagne in het Adwords-netwerk

groene-pijl