Bel direct! 0416 30 10 50

mark@ing is een full-service online marketingbureau dat verschillende middelen inzet om de gewenste resultaten te behalen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing en Content marketing. mark@ing bekijkt per klant welk middel het beste past bij het doel van de klant. Content marketing kan een middel zijn om je doelen te bepalen. Bekijk op deze pagina wat wij kunnen betekenen bij jouw content marketing strategie.

Content marketing strategie

Wil je graag:

  • Interactie creëren met de bestaande klant?
  • Je klantloyaliteit verhogen?
  • Je database vergroten?
  • Kennis delen met je klanten?
  • Je bereik vergroten?

 

Wellicht is Content marketing geschikt voor jouw bedrijf!
Download direct de contentkalender van mark@ing

Ja, ik wil informeren naar de mogelijkheden van contentmarketing

Tools om te gebruiken bij content marketing

✓ Bloggen

 

✓ Vloggen

 

✓ Webinars

 

✓ Nieuwsbrieven

 

✓ Infographics

 

✓ Whitepapers

 

✓ Social media

groene-pijl

Belangrijkste punten van content marketing

1. Stel je doel vast: Waarom verspreid je content?

Je kunt niet verwachten dat het verspreiden van content meteen zorgt voor een boost in omzet of sales. Bij het meten van je doelen in Analytics is het daarom ook aan te raden om een artikel niet af te rekenen op een conversie als ‘een order plaatsen’. Het is slimmer om een doel in te stellen van het aantal seconden dat een bezoeker op de pagina is.

2. Weet waarin je doelgroep geïnteresseerd is

En nog belangrijker: Wie is je doelgroep en waarom is dat je doelgroep? Heeft je doelgroep bijvoorbeeld behoefte aan nieuws uit de branche of uitleg over specifieke onderdelen? Hoe meer jouw blogs aansluiten bij de behoeften van de lezer, hoe meer de lezer betrokken zal zijn.

3. Liever één kwalitatief artikel per maand in plaats van 4 matige artikelen

Zorg vooraf dat je doelgroep weet hoe vaak jij je kennis gaat delen. Geef je aan dat er één keer per week een artikel wordt gepubliceerd, zorg dan dat dit ook daadwerkelijk het geval is. Wanneer je matige artikelen schrijft vanwege tijdgebrek, gooi dan de frequentie omlaag. Een ‘voldoende’ artikel is niet genoeg; je wil alleen de ‘killer-artikelen’ onder je doelgroep delen.

4. Ontdek waar je doelgroep zich bevindt

Je kunt ervoor kiezen om je content te verspreiden via Facebook “omdat iedereen dat doet”. Het kan zijn dat dit geen belangrijk kanaal voor je doelgroep is. Dan is de kans klein dat je daadwerkelijk resultaat gaat zien. Onderzoek daarom eerst welke kanalen interessant zijn voor jou.

5. Verkoop niets

Bloggen of een andere manier van content verspreiden is met name bedoeld om je kennis te delen met de lezer. De kans dat de lezer dan meteen een product wil afnemen is nihil. Zorg daarom dat je blog geen verkooppraatje wordt.

Is je interesse gewekt?

Is je interesse inmiddels genoeg gewekt om gebruik te maken van content marketing? mark@ing helpt je graag bij het invullen van je digitale strategie, wellicht komen we er dan achter dat andere of aanvullende diensten kunnen worden ingezet om de gewenste resultaten te bereiken!

Waarom mark@ing?

Bij mark@ing kijken we verder dan de ‘standaard’ middelen. Wij willen ervoor zorgen dat er optimaal resultaat wordt behaald! Daarnaast heb je één vast aanspreekpunt die je tijdens werkuren eenvoudig kan bereiken.

Blogs over content marketing

Wat is branded Content?

Branded content is een vorm van content waar de merkuiting is versmolten met de content (video, tekst of activatie) die waarde toevoegt in de vorm van entertainment of informatie. Het is niet net zoals bij advertenties dat de commerciële boodschap centraal staat. Branded content wordt......

Linkbuilding: best practices in 2017

Wie met zijn of haar website hoger in de zoekresultaten van Google wilt komen, kan er eigenlijk niet omheen: linkbuilding. Ook anno 2017 is linkbuilding (letterlijk “linkopbouw”) nog steeds een van de belangrijkste methodes om je website(s) te optimaliseren voor zoekmachines. Wat is linkbuilding en......

11 tips: Meer online omzet tijdens de feestdagen

Voor veel bedrijven is het vierde kwartaal de periode waar pas echt geld verdiend wordt. Vooral in de retail- en e-commerce markt wordt vaak opgemerkt dat er veel meer omzet wordt gedraaid dan een normale week. Wil je met je webshop maximaal profiteren van de......