Bel direct! 0416 30 10 50

mark@ing is een full-service online marketingbureau dat verschillende middelen inzet om de gewenste resultaten te behalen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing en Content marketing. mark@ing bekijkt per klant welk middel het beste past bij het doel van de klant. Content marketing kan een middel zijn om je doelen te bepalen. Bekijk op deze pagina wat wij kunnen betekenen bij jouw content marketing strategie.

Content marketing strategie

Wil je graag:

  • Interactie creëren met de bestaande klant?
  • Je klantloyaliteit verhogen?
  • Je database vergroten?
  • Kennis delen met je klanten?
  • Je bereik vergroten?

 

Wellicht is Content marketing geschikt voor jouw bedrijf!
Download direct de contentkalender van mark@ing

Ja, ik wil informeren naar de mogelijkheden van contentmarketing

Tools om te gebruiken bij content marketing

✓ Bloggen

 

✓ Vloggen

 

✓ Webinars

 

✓ Nieuwsbrieven

 

✓ Infographics

 

✓ Whitepapers

 

✓ Social media

groene-pijl

Belangrijkste punten van content marketing

1. Stel je doel vast: Waarom verspreid je content?

Je kunt niet verwachten dat het verspreiden van content meteen zorgt voor een boost in omzet of sales. Bij het meten van je doelen in Analytics, is het daarom ook aan te raden om een artikel niet af te rekenen op een conversie als ‘een order plaatsen’, maar is het slimmer om een doel in te stellen van het aantal seconden dat een bezoeker op de pagina is.

2. Weet waarin je doelgroep geïnteresseerd is

En nog belangrijker: Wie is je doelgroep en waarom is dat je doelgroep? Heeft je doelgroep bijvoorbeeld behoefte aan nieuws uit de branche of uitleg over specifieke onderdelen? Hoe meer jouw blogs aansluiten bij de behoeften van de lezer, hoe meer de lezer betrokken zal zijn.

3. Liever één kwalitatief artikel per maand in plaats van 4 matige artikelen

Zorg vooraf dat je doelgroep weet hoe vaak jij je kennis gaat delen. Geef je aan dat er één keer per week een artikel wordt gepubliceerd, zorg dan dat dit ook daadwerkelijk het geval is. Wanneer je matige artikelen schrijft vanwege tijdgebrek, gooi dan de frequentie omlaag. Een ‘voldoende’ artikel is niet genoeg; je wil alleen de ‘killer-artikelen’ onder je doelgroep delen.

4. Ontdek waar je doelgroep zich bevindt

Je kunt ervoor kiezen om je content te verspreiden via Facebook “omdat iedereen dat doet”, maar als dit geen belangrijk kanaal voor je doelgroep is, is de kans klein dat je daadwerkelijk resultaat gaat zien. Onderzoek daarom eerst welke kanalen interessant zijn voor jou.

5. Verkoop niets

Bloggen of een andere manier van content verspreiden is met name bedoeld om je kennis te delen met de lezer. De kans dat de lezer dan meteen een product wil afnemen is nihil. Zorg daarom dat je blog geen verkooppraatje wordt.

Is je interesse gewekt?

Is je interesse inmiddels genoeg gewekt om gebruik te maken van content marketing? mark@ing helpt je graag bij het invullen van je digitale strategie, wellicht komen we er dan achter dat andere of aanvullende diensten kunnen worden ingezet om de gewenste resultaten te bereiken!

Waarom mark@ing?

Bij mark@ing kijken we verder dan de ‘standaard’ middelen. Wij willen ervoor zorgen dat er optimaal resultaat wordt behaald! Daarnaast heb je één vast aanspreekpunt die je tijdens werkuren eenvoudig kan bereiken.

Blogs over content marketing

10 Tips voor een goede mobiele landingspagina

Een eerste indruk maak je ook online maar één keer. Klinkt logisch he? Toch merk ik dat veel websites de eerste kennismaking van de bezoeker met jouw website onderschatten. Steeds meer bezoekers komen via de mobiele telefoon voor het eerst in aanraking met jouw website.......

11 Tips om content te verspreiden tegen een laag budget

Het is niet voor iedere marketeer of ondernemer weggelegd om grote contentcampagnes te realiseren à la Coca Cola. Gelukkig is dat ook niet altijd nodig! Het belangrijkste bij het verspreiden van content is dat het efficiënt gebeurd en het is belangrijk om je investering terug......

11 Tips voor meer omzet uit Pokémon GO!

De app heeft al meer downloads dan de Tinder app, is ongeveer gelijk aan het dagelijks gebruik van Twitter, in 2 dagen zijn de aandelen met 25% gestegen… we hebben het natuurlijk over de Pokémon GO app! De kans is groot dat de app ook......