Bel direct! 0416 30 10 50

mark@ing is een full-service online marketingbureau dat verschillende middelen inzet om de gewenste resultaten te behalen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing en UX onderzoeken. mark@ing bekijkt per klant welk middel het beste past bij het doel van de klant. E-mailmarketing kan een middel zijn om je doelen te bepalen. Op deze pagina vertellen we op welke manieren een mailingcampagne kan worden ingezet.

E-mailmarketing inzetten?

Wil je graag:

  • Interactie creëren met de bestaande klant?
  • Je klantloyaliteit verhogen?
  • Je database vergroten?
  • Klanten in bepaalde segmenten bereiken?

 

Wellicht is E-mailmarketing geschikt voor jouw bedrijf!

Ja, ik wil informeren naar de mogelijkheden van e-mailmarketing

E-mailmarketing draagt bij aan de volgende doelen:

✓ Gedrag van je bezoeker kan gemakkelijk gemeten worden

 

✓ Bij goede implementatie is het een relatief goedkope manier om content te verspreiden

 

✓ Interactie creëren met je klant

 

✓ Gemakkelijk je klanten segmenteren

groene-pijl

Belangrijkste aandachtspunten
van E-mailmarketing

Toestemming van de ontvanger

 

Zodra je (potentiële) klanten gaat mailen, zorg er dan voor dat zij toestemming hebben gegeven aan jou om te mogen mailen. In Nederland is het verplicht om een opt-in te hebben wanneer je de bezoeker e-mails wil verzenden. De ontvanger vult hierbij een checkbox in dat deze e-mails wenst te ontvangen. Daarnaast is het ook nog mogelijk om een dubbele opt-in toe te voegen, welke niet verplicht is. Wanneer de bezoeker toestemming heeft gegeven, wordt vervolgens middels een bevestigingslink gevraagd om de aanvraag te bevestigen. Dit verkleint de kans op e-mails naar het verkeerde e-mailadres waardoor je klantenbestand schoon blijft.

Toon je identiteit

 

Wanneer de ontvanger toestemming heeft gegeven om e-mails te ontvangen, zorg er dan voor dat het duidelijk is van wie de e-mail afkomstig is. Dit betekent dat ten minste de bedrijfsnaam en het e-mailadres zichtbaar moeten zijn.

Afmeldmogelijkheid

 

De gebruiker moet altijd de mogelijkheid hebben om zich eenvoudig te kunnen afmelden. In de meeste gevallen heeft een nieuwsbrief onderaan de e-mail een mogelijkheid om af te melden.

Niet nakomen van e-mailwetgeving

 

De reden dat deze 3 regels in het leven zijn geroepen, is om spammails van bedrijven tegen te gaan. De OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) ziet er streng op toe dat deze regels daadwerkelijk worden nageleefd. Indien dit niet het geval is, kan de OPTA boetes opleggen tot € 450.000 voor het onrechtmatig versturen van e-mails.

Is je interesse gewekt?

Is je interesse inmiddels genoeg gewekt om gebruik te maken van e-mailmarketing? mark@ing helpt je graag bij het invullen van je digitale strategie, wellicht komen we er dan achter dat andere of aanvullende diensten kunnen worden ingezet om de gewenste resultaten te bereiken!

Waarom mark@ing?

Bij mark@ing kijken we verder dan de ‘standaard’ middelen. Wij willen ervoor zorgen dat er optimaal resultaat wordt behaald! Daarnaast heb je één vast aanspreekpunt die je tijdens werkuren eenvoudig kan bereiken.

Blogs over e-mailmarketing

E-mailmarketing: 7 tips voor succesvolle campagnes!

Als digital marketeer zie ik dat webshops vaak niet het optimale halen uit e-mailmarketing. E-mail is nog altijd één van de best converterende onlinemarketingkanalen. In deze blog geef ik je 7 tips waarmee je succesvolle e-mailmarketingcampagnes kan starten!...

E-mailmarketing: Wat mag wel en wat mag niet?

E-mailmarketing: een relatief oud maar effectief middel – mits je het goed inzet. In onze vorige blog over het vergroten van je e-maildatabase gaven we je tips hoe je snel aan trouwe volgers komt voor mailings. Wellicht heb je er zelf ook ervaring mee; bedrijven......