Bel direct! 0416 30 10 50

mark@ing is een full-service online marketingbureau dat verschillende middelen inzet om de gewenste resultaten te behalen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing en UX onderzoeken. mark@ing bekijkt per klant welk middel het beste past bij het doel van de klant. SEO kan een middel zijn om je doelen te bepalen. Op deze pagina vertellen we op welke manieren een Zoekmachine optimalisatie kan worden ingezet.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) inzetten?

Wil je graag:

  • Hoger scoren in Google?
  • Je bereik vergroten?
  • Je doelgroep op de juiste kanalen aanspreken?
  • Kortom: Méér omzet genereren?

 

Wellicht is Zoekmachine marketing (SEO) geschikt voor jouw bedrijf!

Ja, ik wil informeren naar de mogelijkheden van SEO

De 3 speerpunten van SEO:

✓ Technische bouw van de website

 

✓ Content op de website

 

✓ Het linkprofiel van de website

groene-pijl

Zelf aan de slag gaan met zoekmachine optimalisatie? Download hier onze gratis website content checklist! 

Stappenplan voor SEO

1. Zorg voor een SEO proof website

Om je website zo goed mogelijk te laten indexeren door Google, is het belangrijk dat de website optimaal is ingericht voor de robots van Google. Denk hierbij aan het juist instellen van redirects, sitemaps en een robots.txt bestandgeactiveerde 404-pagina’spagina’s die vrij zijn van errors en een website die mobielvriendelijk is.

2. Bepaal je keywords

Om goed gevonden te worden is het belangrijk dat je gevonden wordt op termen waarop je doelgroep zoekt. Verplaats je in de bezoeker en maak een longlist van alle zoekwoorden die in je opkomen. De tool ubersuggest kun je gebruiken om je zoekwoordcombinaties verder uit te breiden. Maak voornamelijk gebruik van longtail zoekwoorden (meer dan 3 zoekwoorden in één term). De bezoekers die hierop zoeken zijn verder in het koopproces en zullen daardoor sneller overgaan tot actie op je website.

 

Om het zoekvolume op te halen kan je gebruik maken van de zoekwoordplanner in AdWords. Maak aan de hand van de zoekvolumes (niet te hoog, niet te laag) een uiteindelijke shortlist met maximaal 20 zoekwoorden. Deze zoekwoorden laat je terugkomen op de titel, de content en URL van de pagina.

3. Zorg voor een sterk linkprofiel

Wanneer Google ziet dat er veel relevante websites naar jouw website linken, ziet de zoekmachine jouw website als een autoriteit in je branche. Hierbij ligt de focus op kwaliteit, de links moeten daadwerkelijk matchen met de informatie op jouw website.

 

Zorg er daarnaast ook voor dat jouw pagina’s intern naar elkaar linken en dat er uitgaande links naar relevante pagina’s zijn. Controleer regelmatig de links op je website of de links nog bestaan. Zo niet, verwijder deze links dan.

Is je interesse gewekt?

Is je interesse inmiddels genoeg gewekt om gebruik te maken van zoekmachine optimalisatie? mark@ing helpt je graag bij het invullen van je digitale strategie, wellicht komen we er dan achter dat andere of aanvullende diensten kunnen worden ingezet om de gewenste resultaten te bereiken!

Waarom mark@ing?

Bij mark@ing kijken we verder dan de ‘standaard’ middelen. Wij willen ervoor zorgen dat er optimaal resultaat wordt behaald! Daarnaast heb je één vast aanspreekpunt die je tijdens werkuren eenvoudig kan bereiken.

Meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Bekijk onze pagina Zoekmachine optimalisatie waalwijk

Blogs over SEO

Wat is redirect mapping?

URL’s van websites kunnen heel makkelijk veranderd worden, bijvoorbeeld wanneer een website wordt vernieuwd en de indeling wordt veranderd. Voor gebruikers is het eigenlijk onzichtbaar wat er allemaal binnen de server gebeurt wanneer er URL’s veranderd worden. Redirect mapping zorgt ervoor dat er een verband wordt......

SEO optimalisatie in 7 stappen!

Hoe krijg je jouw website nu gestructureerd op een hoge positie in Google? In deze blog leg ik in 7 stappen uit hoe je SEO optimalisatie het beste aan kan pakken en zo dus geen omzet mis zal lopen. Lees hier snel verder om het......

4 trends van Google in 2017

Onlangs waren mijn collega en ik uitgenodigd voor een retail event van Google Partners & Nochii namens een retailklant van ons. Voor dit evenement werden verschillende retailers uitgenodigd om inzicht te krijgen in de belangrijkste trends voor retailers om meer online omzet te genereren. Uiteraard zijn......