Bel direct! 0416 30 10 50

mark@ing is een full-service online marketingbureau dat verschillende middelen inzet om de gewenste resultaten te behalen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing en UX onderzoeken. mark@ing bekijkt per klant welk middel het beste past bij het doel van de klant. SEO kan een middel zijn om je doelen te bepalen. Op deze pagina vertellen we op welke manieren een Zoekmachine optimalisatie kan worden ingezet.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) inzetten?

Wil je graag:

  • Hoger scoren in Google?
  • Je bereik vergroten?
  • Je doelgroep op de juiste kanalen aanspreken?
  • Kortom: Méér omzet genereren?

 

Wellicht is Zoekmachine marketing (SEO) geschikt voor jouw bedrijf!

Ja, ik wil informeren naar de mogelijkheden van SEO

De 3 speerpunten van SEO:

✓ Technische bouw van de website

 

✓ Content op de website

 

✓ Het linkprofiel van de website

groene-pijl

Zelf aan de slag gaan met zoekmachine optimalisatie? Download hier onze gratis website content checklist! 

Stappenplan voor SEO

1. Zorg voor een SEO proof website

Om je website zo goed mogelijk te laten indexeren door Google, is het belangrijk dat de website optimaal is ingericht voor de robots van Google. Denk hierbij aan het juist instellen van redirects, sitemaps en een robots.txt bestandgeactiveerde 404-pagina’spagina’s die vrij zijn van errors en een website die mobielvriendelijk is.

2. Bepaal je keywords

Om goed gevonden te worden is het belangrijk dat je gevonden wordt op termen waarop je doelgroep zoekt. Verplaats je in de bezoeker en maak een longlist van alle zoekwoorden die in je opkomen. De tool ubersuggest kun je gebruiken om je zoekwoordcombinaties verder uit te breiden. Maak voornamelijk gebruik van longtail zoekwoorden (meer dan 3 zoekwoorden in één term). De bezoekers die hierop zoeken zijn verder in het koopproces en zullen daardoor sneller overgaan tot actie op je website.

 

Om het zoekvolume op te halen kan je gebruik maken van de zoekwoordplanner in AdWords. Maak aan de hand van de zoekvolumes (niet te hoog, niet te laag) een uiteindelijke shortlist met maximaal 20 zoekwoorden. Deze zoekwoorden laat je terugkomen op de titel, de content en URL van de pagina.

3. Zorg voor een sterk linkprofiel

Wanneer Google ziet dat er veel relevante websites naar jouw website linken, ziet de zoekmachine jouw website als een autoriteit in je branche. Hierbij ligt de focus op kwaliteit, de links moeten daadwerkelijk matchen met de informatie op jouw website.

 

Zorg er daarnaast ook voor dat jouw pagina’s intern naar elkaar linken en dat er uitgaande links naar relevante pagina’s zijn. Controleer regelmatig de links op je website of de links nog bestaan. Zo niet, verwijder deze links dan.

Is je interesse gewekt?

Is je interesse inmiddels genoeg gewekt om gebruik te maken van zoekmachine optimalisatie? mark@ing helpt je graag bij het invullen van je digitale strategie, wellicht komen we er dan achter dat andere of aanvullende diensten kunnen worden ingezet om de gewenste resultaten te bereiken!

Waarom mark@ing?

Bij mark@ing kijken we verder dan de ‘standaard’ middelen. Wij willen ervoor zorgen dat er optimaal resultaat wordt behaald! Daarnaast heb je één vast aanspreekpunt die je tijdens werkuren eenvoudig kan bereiken.

Meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Bekijk onze pagina Zoekmachine optimalisatie waalwijk

Blogs over SEO

11 tips: Meer online omzet tijdens de feestdagen

Voor veel bedrijven is het vierde kwartaal de periode waar pas echt geld verdiend wordt. Vooral in de retail- en e-commerce markt wordt vaak opgemerkt dat er veel meer omzet wordt gedraaid dan een normale week. Wil je met je webshop maximaal profiteren van de......

12 SEO tips die je niet mag missen!

Het inzetten van SEO (‘Search Engine Optimization’) is van groot belang om verkeer naar de website te krijgen. Maar waar moet je nu precies op letten om dit zo effectief en efficiënt mogelijk te doen? Bekijk hier onze 12 SEO tips!...

13 SEO tools om je zoekwoordposities te meten

De online vindbaarheid van je organisatie is erg belangrijk. Hoe goed kunnen je (potentiële) klanten jouw website vinden? Het optimaliseren van zoekwoorden is één ding, maar welke SEO tools kun je gebruiken om je voortgang te meten? Je leest het hier....