Bel direct! 0416 30 10 50

mark@ing is een full-service online marketingbureau dat verschillende middelen inzet om de gewenste resultaten te behalen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing en Social Media Marketing. mark@ing bekijkt per klant welk middel het beste past bij het doel van de klant. Social Media Marketing kan een middel zijn om je doelen te bepalen. Op deze pagina vertellen we op welke manieren een Social Media Marketing kan worden ingezet.

Social media marketing inzetten?

Wil je graag:

  • Naamsbekendheid genereren?
  • Interactie creëren met de bestaande klant?
  • Je klantloyaliteit verhogen?
  • Je doelgroep eenvoudig segmenteren?

 

Wellicht is Social media marketingeschikt voor jouw bedrijf!

Ja, ik wil informeren naar de mogelijkheden van social media marketing

Waarom social marketing draagt bij aan de volgende doelen:

✓ Gedrag van de lezer kan gemakkelijk gemeten worden

 

✓ Bij goede implementatie is het een relatief goedkope manier om content te verspreiden

 

✓ Interactie creëren met je doelgroep

 

✓ Eenvoudig segmenteren 

 

✓ Vergroten van de naamsbekendheid

groene-pijl

Belangrijkste aandachtspunten bij een social media marketing strategie

1. Bepaal je doel

Vraag jezelf af waarom je start met social media marketing. Veel ondernemers communiceren via een populair medium zoals Facebook “omdat iedereen dat doet”. Vraag jezelf af wat de reden is dat je social media gaat gebruiken: wanneer je doel sales is, is social media niet het meest geschikte middel om het doel te behalen.

2. Ken je doelgroep

Het kennen van je doelgroep borduurt weer voort op het vorige punt: Waarom gebruik je (bijvoorbeeld) Facebook? Wie is je doelgroep en maken zij gebruik van dit platform? Leer daarom eerst je doelgroep kennen en kom erachter wat hun interesses zijn. Bepaal aan de hand daarvan jouw kanalen.

3. Social media is géén verkoopkanaal

Het doel van social media is in de meeste gevallen het creëren van kennis. De gebruikers zullen niet snel geneigd zijn om een aankoop te doen, zorg er daarom voor dat je social media kanaal niet salesgericht is. Social media zorgt voor interactie met je doelgroep en het delen van kennis. Voor het genereren van meer omzet door verkopen kan je beter andere kanalen gebruiken.

Is je interesse gewekt?

Is je interesse inmiddels genoeg gewekt om gebruik te maken van social media marketing? mark@ing helpt je graag bij het invullen van je digitale strategie, wellicht komen we er dan achter dat andere of aanvullende diensten kunnen worden ingezet om de gewenste resultaten te bereiken!

Waarom mark@ing?

Bij mark@ing kijken we verder dan de ‘standaard’ middelen. Wij willen ervoor zorgen dat er optimaal resultaat wordt behaald! Daarnaast heb je één vast aanspreekpunt die je tijdens werkuren eenvoudig kan bereiken.

Blogs over social media marketing

Social media plan: Welk kanalen gebruik jij?

Social media is niet meer weg te denken. Ook niet wanneer je een bedrijf hebt. Eigenlijk kom je hier niet onderuit. Wel is het belangrijk de juiste kanalen te kiezen voor je bedrijf. Wat past bij jouw bedrijf? Tevens kan social media zorgen voor meer......

Facebook marketing – Deel 4

Lees ook deel drie. Toevallig had ik het laatst op Facebook: ik was aan het scrollen door mijn tijdlijn en zag een interessant artikel. Toen ik erop klikte kwam ik op een totáál andere pagina die niet aansloot bij wat ik verwachte. Waarschijnlijk wilde het......

Facebook marketing – Deel 3

Lees ook het tweede deel! In deel 3 van deze Facebook marketing serie ga ik in op de waarde van relevante content, de juiste tone of voice en adverteren op Facebook....