Bel direct! 0416 30 10 50

mark@ing is een full-service online marketingbureau dat verschillende middelen inzet om de gewenste resultaten te behalen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing en Usability. mark@ing bekijkt per klant welk middel het beste past bij het doel van de klant. Usability kan een middel zijn om je doelen te bepalen. Bekijk op deze pagina wat wij kunnen betekenen bij jouw usability strategie.

Usability strategie

Wil je graag:

  • Je bezoeker een goede eerste indruk geven?
  • Je bezoeker eenvoudig laten navigeren door je website?
  • Je conversies verhogen?
  • En dus méér omzet genereren?

 

Wellicht dat een Usability strategie geschikt is voor jouw bedrijf!

Ja, ik wil informeren naar de mogelijkheden van usability

Verschillende onderzoeken om de gebruiksvriendelijkheid van een website te testen

✓ A/B testing
 
✓ Eyetracking
 
✓ Mousetracking
 
✓ Panelonderzoek

groene-pijl

Belangrijkste punten bij een usability onderzoek:

1. Test verschillende apparaten op gebruiksvriendelijkheid

Waarschijnlijk wordt je website op verschillende apparaten bezocht. Zorg er daarom voor dat het onderzoek wordt uitgevoerd door verschillende apparaten te testen; zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.

2. Niet teveel aanpassingen tijdens het usability onderzoek

Soms kom je tijdens een onderzoek erachter dat een bepaalde pagina niet goed begrepen wordt. Door een kleine aanpassing te maken tijdens het onderzoek kan dit leiden tot positieve gevolgen. Zorg er echter voor dat er niet teveel aanpassingen worden gedaan; je wilt het onderzoek niet manipuleren.

3. Wat wordt er met de resultaten gedaan?

Voor aanvang van het onderzoek is het belangrijk wat er met de resultaten wordt gedaan. Stel hypotheses op en toets deze aan de hand van het usability onderzoek. Breng vooraf de scenario’s in kaart en speel hierop in zodra de resultaten binnen zijn.

4. Selecteer de juiste respondenten

Een goed usability onderzoek bestaat uit respondenten die je doelgroep weerspiegelen. Zorg voor verschillen in bijvoorbeeld geslacht en gedrag, zodat de respondenten representatief zijn aan de doelgroep.

5. Onderzoek relevante zaken op gebruiksvriendelijkheid

Het is een valkuil om álles te testen op gebruiksvriendelijkheid.  Houd focus op de belangrijkste zaken en onderzoek deze. Test daarnaast één variabele per keer zodat je de veranderingen kan verklaren.

Is je interesse gewekt?

Is je interesse inmiddels genoeg gewekt om gebruik te maken van usability? mark@ing helpt je graag bij het invullen van je digitale strategie, wellicht komen we er dan achter dat andere of aanvullende diensten kunnen worden ingezet om de gewenste resultaten te bereiken!

Waarom mark@ing?

Bij mark@ing kijken we verder dan de ‘standaard’ middelen. Wij willen ervoor zorgen dat er optimaal resultaat wordt behaald! Daarnaast heb je één vast aanspreekpunt die je tijdens werkuren eenvoudig kan bereiken.

Blogs over usability

Breadcrumbs in je navigatie: goed idee?

Wanneer je op een website navigeert, wil je in sommige gevallen weten waar de desbetreffende pagina zich bevindt in de website. Breadcrumbs, ook wel letterlijk vertaald ‘broodkruimels’, kunnen ervoor zorgen dat het pad waarin je je bevindt op de website inzichtelijk is. Vandaar ook de......

Cialdini: Overtuig je website bezoekers

Wanneer je een website hebt met daarop bezoekers, wil je ook graag dat zij actie ondernemen en niet alleen je website bekijken. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat je bezoekers overtuigd worden op je website? Professor Robert Cialdini heeft 6 principes geformuleerd welke ervoor......

Competitieve bezoeker (MBTI): Hoofdlijnen

Wellicht ben je bekend met MBTI: de Myer Briggs Type Indicator. MBTI is een model dat persoonlijkheden classificeert in 4 gedragstypen. Deze gedragstypen zijn gedefinieerd als de humanistische bezoeker, de spontane bezoeker, de methodische bezoeker en de competitieve bezoeker. Wellicht weet je al wat meer......