Facebook adverteren: Custom Audience Pixel

Facebook adverteren: Custom Audience Pixel

Grofweg kan je het verbeteren van je vindbaarheid opdelen in organisch en betaald verkeer. Om organisch beter gevonden te worden, zijn 3 punten belangrijk: content, linkbuilding en juiste techniek van de website. Om hier meer over de leren verwijzen we je door naar dit artikel over SEO.

Google Ads

Net zoals in kranten of dagbladen kun je ook online adverteren. Google Ads, het advertentieprogramma van Google, is waarschijnlijk een van de bekendste manieren om online te adverteren. Dit komt omdat zoekmachine marktleider is van alle zoekmachines met ruim 90% marktaandeel. Meer over Google Ads (voorheen Google AdWords) lees je hier.

Gericht adverteren

Net als bij offline adverteren is het ook online belangrijk om je op de juiste doelgroep te richten. Daarom is het altijd belangrijk om je resultaten te meten, zodat je zeker weet dat je (online) inspanningen niet voldoende resultaat opleveren. Naast Google zijn er daarom nog veel meer manieren om je doelgroep te bereiken, waaronder Facebook. Facebook heeft haar eigen, volop in ontwikkeling zijnde, advertentieprogramma. Zo heeft Facebook een nieuwe functie gelanceerd waardoor je nog meer ROI uit je campagnes kan halen.

Custom Audience Pixel

Een van de meest effectieve vormen van online marketing is Retargeting. Wanneer een bezoeker op je website is geweest, maar nog niet de gewenste conversie heeft uitgevoerd, is retargeting het ideale middel om de bezoeker alsnog over te halen. Wanneer de bezoeker vervolgens een andere website bezoekt, worden (bijvoorbeeld) de bekeken producten nogmaals getoond. Op deze manier blijft de consument geprikkeld door het betreffende product waardoor de kans groter wordt dat het product alsnog wordt aangeschaft.

Hieronder brengen we in kaart hoe retargeting via Facebook eruit ziet:

Facebook retargeting

Door middel van de Custom Audience Pixel biedt Facebook een grotere kans op het alsnog voltooien van de conversie. Met deze pixel is het mogelijk om doelgroepen op te bouwen en inzichten te ontdekken op welke manieren de consument jouw website doorloopt. Het voordeel van dit verbeterde inzicht is dat je eenvoudiger kan meten, waardoor campagnes eenvoudig kunnen worden aangepast en de resultaten aan de hand hiervan verbeterd kunnen worden.

De voordelen van Custom Audience Pixel

Benieuwd waarom je deze pixel zou moeten toevoegen op je Facebook? Bekijk hier de voordelen:

  • Het is een eenvoudige manier om uitgebreidere inzichten te verkrijgen in je doelgroep. Hierdoor kan je advertenties nog beter afstellen op je doelgroep.
  • Door middel van retargeting zorg je ervoor dat de bezoekers ‘achtervolgd’ worden met jouw aanbod aan diensten of producten waardoor de kans groter is dat deze alsnog terugkomen op je website.
  • Het is mogelijk om de bezoeker te volgen via de verschillende apparaten. Het gebruik van mobiele apparaten neemt in rap tempo toe. Het is dus belangrijk om een bezoeker op desktop, tablet én mobiel te volgen.

Pixel implementeren

Ben je nieuwsgierig geworden naar de pixel en wil je er meer over weten? Neem dan contact met ons op, dan kijken we samen met jou of dit inderdaad dé manier is om jouw doelgroep te bereiken. Daarbij kunnen we ook helpen met het implementeren van de pixel.

Neem vandaag nog contact op!

Bronnen & relevante artikelen:

Summary
Facebook adveteren: Custome Audience Pixel
Article Name
Facebook adveteren: Custome Audience Pixel
Description
Grofweg kan je het verbeteren van je vindbaarheid opdelen in organisch en betaald verkeer. Om organisch beter gevonden te worden, zijn 3 punten belangrijk: content, linkbuilding en juiste techniek van de website. Om hier meer over de leren verwijzen we je door naar dit artikel over SEO.
Author
Publisher Name
mark@ing
Publisher Logo
Jody Op den Buijsch
jody@markating.nl
Geen reactie's

Geef een reactie