Internet marketing training: besteed je mediabudget nuttig!

27 nov Internet marketing training: besteed je mediabudget nuttig!

Wellicht heb je het de afgelopen tijd via de verschillende kanalen van mark@ing al voorbij zien komen: we willen graag onze kennis delen door middel van trainingen. Ben je benieuwd waarom we hiervoor hebben gekozen, wat onze trainingen inhouden & wat je na afloop met zo’n training kan? Lees dan snel dit artikel over onze internet marketing training!

Waarom een internet marketing training?

Internet marketing, ook wel online marketing genoemd, is voor veel bedrijven nog niet volledig geaccepteerd en daarom is het vrij lastig om binnen een organisatie draagvlak te creëren, laat staan budget voor vrij te maken. Zowel binnen onze eigen klantenkring als potentiële klanten, merken we dat -ondanks dat onze klanten tevreden zijn met onze werkzaamheden – veel klanten zélf aan de slag willen gaan met online marketing. Ze merken dat online marketing steeds belangrijker wordt en dat ze niet volledig afhankelijk willen zijn van een online marketingbureau.

Wij streven ernaar dat een klant nooit afhankelijk is van ons. Wij geloven in een transparante werkwijze met onze (potentiële) klanten (vandaar dat we ook vaak onze kennis delen middels artikelen) waarbij we alle kneepjes van het vak delen. In plaats van deze ontwikkeling als een bedreiging te zien, spelen we liever in op deze behoefte. Wanneer een klant meer weet van online marketing, ontstaat er meer draagvlak binnen een organisatie en kan deze organisatie naar een hoger (online) niveau getild worden. Een leuke uitdaging voor zowel ons als onze (potentiële) klant!

Wat houden deze internet marketing trainingen in?

2x per jaar geven we een basis online marketing training waarin je alle kneepjes van het vak leert. Daarnaast verzorgen we trainingen (desgewenst op maat) op het gebied van Zoekmachine Optimalisatie (SEO), Zoekmachine Adverteren (SEA) , E-mailmarketing, Google analytics (basis & data analyse) en conversie optimalisatie.

internet marketing training

Voor wie is deze internet marketing training geschikt?

Onze basis online marketing training is laagdrempelig en geschikt voor stagiairs, (junior) online marketeers, content medewerkers, e-commerce managers, copywriters en (online) zzp’ers. Onze overige trainingen zijn tevens voor de bovengenoemde personen geschikt, tevens ook voor specifiekere functies, denk aan een e-mailmarketeer (e-mailmarketing training), advertentiespecialist (zoekmachine adverteren training) of een SEO specialist (zoekmachine optimalisatie) training.

Wat kan je na een trainingsdag?

Ik vergeet niet snel meer de opmerking van een van onze stagiairs. Na afloop van de basis online marketing training gaf hij namelijk aan dat hij “in 1 dag meer had geleerd dan een heel semester online marketing op school!”. Zelf ben ik (Jody) bijna 3 jaar geleden afgestudeerd en toen stond online marketing nog helemaal in de kinderschoenen. Ik herken de opmerking van onze stagiair daarom maar al te goed. Tijdens mijn online marketing minor in 2014 kreeg ik veel informatie, maar ik had geen enkel idee hoe ik de informatie in de praktijk kon toepassen. Met deze informatie uit mijn eigen verleden probeer ik samen met mijn collega’s de trainingsdagen daarom zo praktisch mogelijk aan te vliegen. Ik wil namelijk dat de klant echt zélf aan de slag gaat ermee en het zoveel mogelijk zelf ondervindt.

Hieronder zal ik kort toelichten wat je na een specifieke training kan:

Basis online marketing training

Introductie van Google Tag Manager, Google Analytics, Google Mijn Bedrijf, Search console, de implementatie ervan en het analyseren van data. Op het onderdeel van SEO (zoekmachine optimalisatie) leer je hoe je goede zoektermen achterhaalt en hoe je ervoor zorgt dat je op deze zoektermen ook organisch gevonden wordt. Het onderdeel zoekmachine adverteren & e-mailmarketing geeft een introductie van de middelen & wat de mogelijkheden ervan zijn.

Meer weten over onze basis online marketing training? Bekijk hier de trainingsdata & download onze gratis informatiefolder

Google Analytics training

Word jij helemaal blij van cijfers of vind je het belangrijk dat je jouw inspanningen kan meten op basis van resultaat? In de Google Analytics training leggen we je niet alleen uit hoe je ervoor zorgt dat alle data juist wordt gemeten, we zorgen ook dat je verschillende rapporten & dashboards kan opzetten zodat je eenvoudig obstakels binnen je website of webshop ontdekt zodat je erachter komt hoe je bezoeker zich gedraagt binnen je website.

Zoekmachine optimalisatie training

De zoekmachine optimalisatie is een uitbreiding op de basis online marketingtraining, waarin het onderdeel SEO ook breed wordt uitgelicht. Als cursist ga je zelf pagina’s analyseren, een zoekwoord strategie op zetten, pagina’s optimaliseren en een maandelijkse rapportage opzetten zodat je weet of jouw inspanningen daadwerkelijk nut hebben en door je ROI te verbeteren.

Zoekmachine adverteren training

In deze training gaan we dieper in op het adverteren via Google. We kiezen er bewust voor alleen AdWords uitgebreid te behandelen omdat dit de zoekmachine is met wereldwijd het grootste marktaandeel. Inhoudelijk gaan we advertenties opmaken & optimaliseren en behandelen we de verschillende advertentienetwerken (search, shopping, display, mobile & remarketing). De specifieke tips zijn echter wel ook toepasbaar voor andere advertentieprogramma’s zoals Bing Advertising. Na deze dag kan je je eigen AdWords campagne opzetten, resultaten interpreteren & optimaliseren zodat je budget effectiever wordt ingezet.

Conversie optimalisatie training

Tijdens de Google Analytics training leer je onder andere obstakels binnen je webshop of website te achterhalen. Met de basis van Google Analytics gaan we verder voor Conversie optimalisatie. Google Analytics toont namelijk wáár het stagneert binnen je webshop, maar niet waaróm. In deze training leer je het gedrag van de bezoeker binnen een specifieke pagina te analyseren en leer je de optimalisaties te prioriteren: niet iedere wijziging zorgt namelijk standaard voor meer online omzet.

E-mailmarketing training

E-mailmarketing dood? Dacht het niet! Voor ieder social media account is er minimaal een e-mailadres nodig en waarschijnlijk heb je naast je persoonlijke mail ook nog een e-mailadres voor je werk. Super relevant dus en het werkt perfect voor persoonlijk contact en marketing automation. E-mailmarketing is meer dan alleen een mailtje sturen: je wilt de klant namelijk door de hele customer journey leiden. Je leert tijdens deze training doelstellingen voor e-mail te bepalen, welk type e-mail je voor welk doel kunt inzetten, het bepalen van KPI’s, je maakt “de perfecte e-mail” op en brengt de gehele flow in kaart (want meestal begint en eindigt het niet met slechts één mailtje.. en zo wel, dan is er werk aan de winkel!)

Met het oog op de nieuwe e-mailwet, is deze e-mailtraining nuttiger dan ooit, je wilt namelijk geen boete als bedrijf ontvangen!

basis online marketing training

Waarom een internet marketing training bij mark@ing volgen?

Zoals ik straks al aangaf, kan je na één trainingsdag zelf aan de slag. Niet voor niets beoordelen onze cursisten onze training gemiddeld tussen de 7 – 9 van 10! De trainingen zijn zeer interactief (Je moet regelmatig opstaan, teams vormen, individuele opdrachten) en je sluit altijd af met een quiz waarbij je een prijs kan winnen! Onze trainingszaal heeft een mooi uitzicht en heeft veel lichtinval. Onze trainers hebben allemaal verschillende jaren ervaring binnen online marketing, waaronder gecertificeerd voor Google AdWords & Mailplus en we zijn partner van verschillende internet marketingtools.

Liever een keer langskomen om onze trainingslocatie te bekijken & informeren over onze trainingen? We heten je graag welkom op Taxandriaweg 11 in Waalwijk. Om teleurstellingen te voorkomen, raden we aan vooraf contact op te nemen met info@markating.nl of te bellen naar kantoor: 0416 30 10 50.

Jody Op den Buijsch
jody@markating.nl
Geen reactie's

Geef een reactie