Nieuwe medewerkster: Selma van Gils

04 Jan Nieuwe medewerkster: Selma van Gils

Vanaf januari 2019 start er een nieuwe medewerkster bij Mark@ing: Selma van Gils. Benieuwd hoe ze hier precies terecht is gekomen? Lees dan vooral verder!

Wie ben je?

Ik stel me graag even voor. Mijn naam is Selma van Gils, 27 jaar, geboren en getogen in Oosterhout. Op dit moment woon ik in de ‘Parel van het Zuiden’: Breda.

Wat heb je gestudeerd?

In 2009 startte ik op de Universiteit van Tilburg met de studie Communicatie- en Informatiewetenschappen. Tijdens mijn Bachelor hield ik me voornamelijk bezig met de vraag ‘Op welke manier mensen informatie verwerken en via welke kanalen?’ Hierbij kwam ook een gedeelte psychologie om de hoek kijken, om te begrijpen hoe mensen precies beslissingen maken. Welke informatie hebben ze daarvoor nodig? En op welk moment kun je het beste welke informatiebron (tekst of beeld) inzetten om je boodschap duidelijk over te brengen? Met vakken als ‘Marketingcommunicatie’ en ‘Consumer Behaviour’ kreeg ik een dieper inzicht in deze vraagstukken.

Waar komt jouw interesse voor online marketing vandaan?

De snelle ontwikkelingen van nieuwe digitale communicatiemiddelen was de reden dat ik in 2013 de Master ‘Bedrijfscommunicatie en Digitale Media’ koos. In mijn Master leerde ik meer over welke kansen deze digitale media organisaties bieden op het gebied van communicatie, maar zeker ook op het gebied van online marketing. Ik kwam tijdens deze periode ook in aanraking met zoekmachine optimalisatie (SEO) en dat vond ik heel erg interessant. Hoe kom je als bedrijf hoog in de zoekresultaten in Google? Waarom scoort de ene website heel goed in Google, maar de andere website helemaal niet? Zo loop je immers klanten mis. Er bleek een hoop te leren over dit vakgebied!

Wat ga je doen?

Om meer te leren op het gebied van SEO, ging ik na mijn studie via een werkervaringsplaats aan de slag bij een (online) dienstenplatform in Breda. Hier mocht ik de hele SEO-strategie opzetten en landingspagina’s schrijven en monitoren. Daarnaast heb ik hier de interne blogstructuur geoptimaliseerd volgens de nieuwste SEO richtlijnen én ben ik gestart met gastbloggen. Daarna heb ik ook nog een tijdje als SEO Copywriter gewerkt bij een online marketing bureau. Mijn specialisatie ligt dan ook op het gebied van content. Goede en relevante content is heel belangrijk voor bedrijven om goed gevonden te worden in Google. Mensen waarderen nuttige content en willen dit graag delen. Google ziet dit als ‘stem’ op jouw website en voilà. Het cirkeltje is rond.

Hoe zie jij je toekomst bij mark@ing?

Ik word enthousiast wanneer ik klanten kan helpen om meer verkeer naar hun website te krijgen. Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek kan ik de behoeftes van klanten beter leren kennen en breng ik kansen in beeld. In het begin zal ik me daarom vooral hier mee bezighouden en meedenken met contentstrategieën. Verder hoop ik hier bij mark@ing nog veel meer te mogen leren op het gebied van conversie en inzicht, zoals Google Analytics, e-mailmarketing en Google Ads. Op die manier hoop ik van alle onderdelen van online marketing wat mee te krijgen en uiteindelijk all-round te worden als Digital Marketeer.

Summary
Nieuwe medewerkster Selma van Gils
Article Name
Nieuwe medewerkster Selma van Gils
Description
Vanaf januari 2019 start er een nieuwe medewerkster bij Mark@ing: Selma van Gils ✅. Benieuwd hoe ze hier precies terecht is gekomen? Lees dan vooral verder!
Author
Publisher Name
mark@ing
Publisher Logo
Selma van Gils
selma@markating.nl
Geen reactie's

Geef een reactie