✓  UX design       hands-on Conversie optimalisatie       Meer omzet of leads      Succes gegarandeerd

Conversie optimalisatie

Wij zijn een full-service online marketingbureau dat verschillende middelen inzet om de gewenste resultaten te behalen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing, conversie optimalisatie en UX onderzoeken. Zo kunnen wij een analyse van jouw website of webshop maken die aantoont waar de obstakels voor de bezoekers zitten. Door deze obstakels weg te nemen kunnen jouw klanten sneller en gemakkelijker bestellen of contact opnemen.

  • Meer gebruiksvriendelijke pagina’s
  • Meer sales en / of leads
  • Meer resultaat en inzicht

Door middel van Data en Psychologie hebben wij focus aan weten te brengen in onze webshop ''Profile.nl'' en zodoende meer afspraken als orders weten te realiseren.
Onze conversie optimalisatie aanpak

  • Gedrag van je bezoeker gemakkelijk meten
  • Het gedrag monitoren en analyseren
  • Gebruiksvriendelijke webpagina’s en dus meer resultaat
  • Beter vindbaarheid, ook door optimale conversie optimalisatie
  • Focus op de belangrijkste obstakels voor bezoekers
  • Gebruik maken van diverse tools, zoals: Hotjar, Google Analytics, Klipfolio en Google Tagmanager
  • Maandelijkse rapportages van conversies, bezoekers & omzet

conversie optimalisatie waalwijk
Deze bedrijven gingen je voor

Aandachtspunten Conversie optimalisatie

Wanneer je start met socialmedia marketing is het van belang dat je een plan hebt. Met plan bedoelen wij dat je weet waarvoor je het doet en je je beseft dat je aardig wat tijd in moet gaan steken. Hieronder staan een drietal zaken waar je extra aandacht aan dient te besteden alvorens te starten met socialmedia marketing.

Analytics analyses

Google Analytics of andere statistiek programma’s zijn van essentieel belang om te achterhalen wat er gedaan moet worden om betere rendement te halen uit je bezoekers. Dit stelt je instaat om tegen dezelfde kosten meer en beter resultaat te behalen.

 

Wij gebruiken Google Analytics om, na een juiste inrichting, te achterhalen waar de meeste bezoeker je webshop verlaten of niet verder gaan in het aankoop proces. Op basis daarvan analyseren wij de desbetreffende webpagina’s om zo vast te stellen wat hier beter kan. Over de jaren hebben wij inzichten verworven die voor elke webshop gelden. Deze inzichten resulteren in een TOP 20 no-brainer lijst voor verbeteringen die het resultaat doen stijgen met minimaal 20%.

Gedrag opnames

Het opnemen van het gedrag van de bezoekers zorgt voor inzichten die je niet kan krijgen door alleen gebruik te maken van Google Analytics. Zo geven deze opnames inzicht in wat de bezoeker exact doet op de desbetreffende pagina’s.

 

Om inzichten hierin te vergaren zijn er tools online beschikbaar. Hieronder een lijst van enkele van deze middelen die je kan inzetten:

  • Hotjar
  • Visual Website Optimizer
  • Optimizely

A/B testing

Nadat er is vastgesteld wat de mogelijke oorzaak is van het uitblijven van converterende bezoekers is het verstandig om te testen of je ideeën werken. Dit kan je doen door A/B testing hypothesen op te stellen. Een A/B test bestaat uit 2 variaties die ieder aan 50% van de bezoekers wordt gepresenteerd. Dit wordt over een bepaalde hoeveelheid bezoekers getest. Dus krijgt 50% versie A te zien en de andere versie B. Door dit te testen wordt inzichtelijk of de aanpassingen die getest worden significant genoeg zijn om na een succesvolle test aan alle bezoekers te presenteren.

 

Dit proces ga je door totdat je eigenlijk niets meer kan verbeteren of omdat het te verwachten rendement niet opweegt tegen de kosten om het uit te voeren. Een hele handig tool hiervoor is Visual Website Optimizer.

conversie optimalisatie

Overige online marketing ondersteuning:

Enkele partners
Google partner
Hier kan je ons vinden