✓  Lean UX       Interactie ontwerp in de parktijk      Meer dan 1.000 cases     Succes gegarandeerd

Usability webshop optimalisatie

Wij zijn een full-service online marketingbureau dat verschillende middelen inzet om de gewenste resultaten te behalen, waaronder SEO, SEA, e-mailmarketing, conversie optimalisatie en website of webshop analyses. Een essentieel onderdeel van een Goede start is rekening houden met Usability (gebruiksvriendelijkheid) in je webshop of website. De Usability (gebruiksvriendelijkheid) van jouw webshop kunnen wij optimaliseren, aan de hand van reeds bekende inzichten in de e-commerce branche. Daarnaast adviseren wij hoe het optimale ontwerp van je webpagina’s eruit moet komen te zien.

 

  • Meer gebruiksvriendelijke pagina’s
  • Meer sales en / of leads
  • Meer resultaat en inzicht
  • Download de 19 Gratis conversie Tips!

Ook de Conversie optimalisatie was een interessante training met veel 'lichtpuntjes'. We zijn weer wakker geschud om de site op een andere manier te bekijken.
Usability webshop analyse

  • Expert toetsing van bestaande website of webshop
  • Alternatief (zo-kan-het-ook) UX design aangeleverd
  • Direct toepasbaar optimalisatie advies
  • Uitgebreide uitleg over de analyse
  • Conversie optimalisatie training optioneel te volgen

Deze bedrijven gingen je voor

Aandachtspunten Usability webshop optimalisatie

Het is mogelijk een analyse door ons te laten uitvoeren die jou in staat stelt om meer omzet te realiseren. De analyse bestaat uit een aantal onderdelen die hieronder omschreven staan.

1. Test verschillende apparaten op gebruiksvriendelijkheid

Waarschijnlijk wordt je website op verschillende apparaten bezocht. Zorg er daarom voor dat het onderzoek wordt uitgevoerd door verschillende apparaten te testen; zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.

2. Niet teveel aanpassingen tijdens het usability onderzoek

Soms kom je tijdens een onderzoek erachter dat een bepaalde pagina niet goed begrepen wordt. Door een kleine aanpassing te maken tijdens het onderzoek kan dit leiden tot positieve gevolgen. Zorg er echter voor dat er niet teveel aanpassingen worden gedaan; je wilt het onderzoek niet manipuleren.

3. Wat wordt er met de resultaten gedaan?

Voor aanvang van het onderzoek is het belangrijk wat er met de resultaten wordt gedaan. Stel hypotheses op en toets deze aan de hand van het usability onderzoek. Breng vooraf de scenario’s in kaart en speel hierop in zodra de resultaten binnen zijn.

4. Selecteer de juiste respondenten

Een goed usability onderzoek bestaat uit respondenten die je doelgroep weerspiegelen. Zorg voor verschillen in bijvoorbeeld geslacht en gedrag, zodat de respondenten representatief zijn aan de doelgroep.

5. Onderzoek relevante zaken op gebruiksvriendelijkheid

Het is een valkuil om alles te testen op gebruiksvriendelijkheid. Houd focus op de belangrijkste zaken en onderzoek deze. Test daarnaast één variabele per keer zodat je de veranderingen kan verklaren.

Overige online marketing ondersteuning:

Je hebt er misschien al eens van gehoord: Artificial Intelligence (afgekort: AI). Omdat AI zijn intrede doet in de online marketing en dus ook in e-mailmarketing leg ik je graag uit wat AI voor e-mailmarketing kan betekenen. In deze blog lees je voorbeelden en geef......

Door middel van conversie attributie kun je een bron toewijzen aan een (online) conversie. Hierdoor kun je ook de waarde van een externe link, zoekwoord of advertentie bepalen. Wil jij weten hoe je conversie attributie in kunt zetten en ben je benieuwd naar de nieuwste......

Een conversiepercentage helpt je bij het optimaliseren van je webshop of website en daarmee te sturen naar meer online resultaat. Weten wat een conversiepercentage is en hoe je je successen goed meet? Je leest het in dit artikel! SummaryArticle NameConversiepercentage: meet je online succesDescriptionLees op deze......

Hier kan je ons vinden
Summary
Usability webshop optimalisatie
Service Type
Usability webshop optimalisatie
Provider Name
mark@ing b.v.,
Grotestraat 128B,Waalwijk,Noord-Brabant-5141 HC,
Telephone No.+31 (0)416 – 53 36 91
Area
Waalwijk
Description
Een essentieel onderdeel van een Goede start is rekening houden met Usability (gebruiksvriendelijkheid) in je webshop of website. De Usability (gebruiksvriendelijkheid) van jouw webshop kunnen wij optimaliseren, aan de hand van reeds bekende inzichten in de e-commerce branche.